Gå til innhold

Epost for kontroll

Administrator

Anbefalte innlegg

Som kjent skal alle medlemmer være registret med en epost-adresse som er gyldig og fungerer.

Derfor vil vi sende ut en kort melding til alle medlemmer den 1. i måneden. Meldingen skal normalt ikke besvares - det vil bare bli en ekstra belastning, men har du noe spesielt på hjertet kan du benytte anledningen til å sende et svar.

Hvis det er problemer på mottakersiden (eposten kommer ikke frem) vil medlemmet det gjelder bli deaktivert, og ny aktiviseringsmelding blir sendt.

Hvis du blir deaktivert og ikke får aktiveringsmeldingen, ta da kontakt fra startsiden (Nederst: "Kontakt oss") hvis du vil korrigere epost-adressen og bli aktivisert igjen.

Medlemmer som har skrevet færre enn 10 innlegg og ikke har vært aktiv de siste 4 måneder, blir strøket fra systemet.

Medlemmer som ikke har logget seg inn det siste året, blir strøket uavhengig av antall innlegg.

Når disse strykingene skjer, forsvinner også alle innlegg vedkommende har skrevet.

Dette skjer kort tid etter den 1. i måneden.

• Like 1
Lenke til kommentar

Prinsippet med å "vaske" medlemmer er jeg helt med på. Enda bedre tror jeg det hadde vært hvis man måtte gjøre / skrive /gidde et eller annet for å bli registrert i første omgang, men det er en litt annen sak. På sikt henger de sammen ved at medlemmer som faktisk vil bli med antagelig i større grad fortsetter som aktive. Nuvel.

Hvor ofte hva gjøres stusser jeg litt på ut fra det jeg vet som bruker her og aldeles intet som adm. Med fristene du beskriver ville jeg nok blitt lempet ut atskillige ganger de siste årene fordi jeg har pauser med nettsnusket mitt av ulike årsaker. Det spiller ingen rolle for meg, jeg kommer tilbake hvis jeg føler for det.

Det at innlegg fjernes tror jeg er dumt, stort sett.

Lenke til kommentar
....

Når disse strykingene skjer, forsvinner også alle innlegg vedkommende har skrevet.

....

Dette synes jeg er dumt. Jeg er generelt motstander av at innlegg i forumet slettes, det være seg fordi brukere vaskes ut og fjernes (som jeg isolert sett synes er en god idé) eller fordi innlegg blir "gamle". Man kan gjerne si at innlegg foreldes, men de kan plutselig få ny aktualitet hvis (for eksempel) den omtalte dama skulle dukke opp igjen. Gammel (men relevant) kunnskap er så mye bedre enn ingen kunnskap i det hele tatt.

Som kjent skal alle medlemmer være registret med en epost-adresse som er gyldig og fungerer.

Derfor vil vi sende ut en kort melding til alle medlemmer den 1. i måneden.....

Så lenge denne denne eposten sendes ut fra samme mailadresse hver måned, tror jeg dette vil fungere prima.

Tommel opp! (Fant ikke tommel opp-emojien, så det får bli en :) i stedet).

• Like 1
Lenke til kommentar
....

....

Dette synes jeg er dumt. Jeg er generelt motstander av at innlegg i forumet slettes, det være seg fordi brukere vaskes ut og fjernes (som jeg isolert sett synes er en god idé) eller fordi innlegg blir "gamle". Man kan gjerne si at innlegg foreldes, men de kan plutselig få ny aktualitet hvis (for eksempel) den omtalte dama skulle dukke opp igjen. Gammel (men relevant) kunnskap er så mye bedre enn ingen kunnskap i det hele tatt.

Dette har flere sider, men et viktig moment er at spor etter gamle, ikke lenger "eksisterende" brukere skal fjernes. Det har rett og slett med sikkerhet å gjøre.

Lenke til kommentar
men et viktig moment er at spor etter gamle, ikke lenger "eksisterende" brukere skal fjernes. Det har rett og slett med sikkerhet å gjøre.

Den skjønte jeg ikke helt. Sikkerhet for hvem? Hvis det er snakk om sikkerhet for brukere burde jo alle innlegg som er eldre enn at de kan redigeres bli slettet? :oops:

Det som står å lese i forumet, står å lese i forumet. Jeg kan ikke helt se at slettede brukere trenger noe slags vern fra egne, gamle uttalelser, mer enn det øvrige brukere (vi alle) trenger det.

Lenke til kommentar
men et viktig moment er at spor etter gamle, ikke lenger "eksisterende" brukere skal fjernes. Det har rett og slett med sikkerhet å gjøre.

Den skjønte jeg ikke helt. Sikkerhet for hvem? Hvis det er snakk om sikkerhet for brukere burde jo alle innlegg som er eldre enn at de kan redigeres bli slettet? :oops:

Det som står å lese i forumet, står å lese i forumet. Jeg kan ikke helt se at slettede brukere trenger noe slags vern fra egne, gamle uttalelser, mer enn det øvrige brukere (vi alle) trenger det.

Denne diskusjonen hadde vel sin opprinnelse i en sak om tilganger til jenteparadiset og diskusjonen rundt korpen og Synøve.

Forslaget fra den var at vi skulle redusere antall "mindre aktive" brukere, dvs. de som aldri skrev noe som helst f.eks.

Det er lettere å håndtere et mindre brukervolum enn et stort var vel teorien.

Lenke til kommentar

Men da snakker vi antallet brukere (og å få vekk de brukerne som ikke bidrar / bare kikker, evt. snoker). Om gammelt innhold i forumet består har jo ingen relevans for akkurat den diskusjonen.

Lenke til kommentar

Men da snakker vi antallet brukere (og å få vekk de brukerne som ikke bidrar / bare kikker, evt. snoker). Om gammelt innhold i forumet består har jo ingen relevans for akkurat den diskusjonen.

Hvorfor innholdet til brukere fjernes når brukeren fjernes kan ha en teknisk forklaring, men Admin kan opplyse oss stakkers sjeler i forumets indre liv :D

Lenke til kommentar

Reglene for sletting av inaktive brukere har eksistert nesten siden forumet startet opp.

Jeg har bare presisert det. Ingen har klagd hittil.

Eposten som nå skal sendes ut hver måned er for å finne ut hvem som besøker forumet uten å ha en fungerende epost-adresse. Det er et krav for å være medlem.

Vi har ikke noe krav om at brukere skal skrive innlegg. Det er fullt tillatt å bare lese. Det er full passivitet vi snakker om her, altså medlemmer som ikke logger seg inn over lang tid. Verken de eller andre har særlig nytte av det de engang har skrevet.

Det har liten hensikt å diskutere dette. Reglene har vært der i lang tid. Ingenting er forandret nå, bortsett fra at jeg har innført en ny kontroll på at en av forumets regler blir fulgt.

De som vil fortsette å bruke forumet kan bare sjekke at de får tatt imot epost fra forumet. Hvis ikke vil det merkes ved at kontoen blir satt inaktiv. Ny aktiviseringsmail blir sendt, og hvis den kommer frem, er det bare å klikke den medfølgende linken, og alt er i skjønneste orden.

Lenke til kommentar

Slet brukere som beskrevet, men ikke innleggene de har skrevet.

Vask av medlemmer synes jeg er fornuftig, hvor ofte og hvor hardt/grundig blir en vurdering. For eksempel mindre enn 10 innlegg og inaktiv i 4mnd som i første innlegg i tråden. Helt ok synes jeg.

Støtter de som mener det er dumt å slette innlegg fra brukere som fjernes. Unntaket er personangrep, personopplysninger og helt spesielle innlegg. De årene jeg husker har det vært en neve slike og noen flere tvilstilfeller der det er riktig å fjerne.

Skrevet er skrevet og hva som kan bli relevant er vanskelig å spå om. Teknisk, økonomisk eller på andre måter kan det bli aktuelt å redusere omfang, hvilke innlegg som da skal slettes kan man vurdere der og da.

Lenke til kommentar
Skrevet er skrevet og hva som kan bli relevant er vanskelig å spå om. Teknisk, økonomisk eller på andre måter kan det bli aktuelt å redusere omfang, hvilke innlegg som da skal slettes kan man vurdere der og da.

Det er komplett umulig å foreta en slik individuell vurdering. Alt blir strøket, men et fåtall innlegg som er over 4 mnd. gamle er neppe et stort tap.

Omtale av eskorter som ikke lenger er aktive og kanskje ønsker å skjule sin identitet, bør ikke bli liggende. Innlegg som blir liggende etter medlemmer som blir strøket, står fortsatt der med skribentens navn. Kommer det et nytt medlem med samme navn, kan det bli konflikter og problemer for vedkommende.

Jeg minner om at de som er aktive beholder sine innlegg, selv om de er mange år gamle.

Det blir ingen forandring på dette.

Lenke til kommentar
Hva med oss som ikke har tilgang til den eposten vi registrerte med? Kan Man bytte epost?

Ja, bare gå til brukerpanelet og korrigerer det der. Får du ikke logget inn, så send meg en melding, helst fra den eposten du vil bruke i forumet.

Lenke til kommentar
Gjest paal_erik_68

Admin:

Når du sletter en bruker og alle dens innlegg... Hvis dette er trådstarter, blir da hele tråden slettet? Eller bare innleggene til den spesifikke bruker?

Blir litt "dumt" om tråden blir liggende igjen med bare svar

Muligens noe klønete forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Admin:

Når du sletter en bruker og alle dens innlegg... Hvis dette er trådstarter, blir da hele tråden slettet? Eller bare innleggene til den spesifikke bruker?

Blir litt "dumt" om tråden blir liggende igjen med bare svar

Muligens noe klønete forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener?

Joda, jeg skjønner. Nei, tråden blir stående hvis det er andre innlegg, og det at trådstarter blir borte er en liten pris å betale, og det skjer nok ikke særlig ofte.

Det er heller ikke mange brukere som blir borte ved slik rydding, bortsett fra kanskje i det siste hvor det har kommet mange nye men lite aktive brukere.

Lenke til kommentar

Fælt så dere diskuterer...

Jeg fikk e-post, ble minnet på forumet og loggett inn igjen.

Husk at det er noen av oss som ikke gjør dette så ofte, det blir litt ekstra tungvint om vi må registrere ny konto hver gang vi trenger erfaringer.

Ellers takk for et bra forum.

Lenke til kommentar

Synes nok at dette med "bekreftelses"-mail hver måned til alle forumbrukerne virker litt unødvendig. I den grad det måtte være problemer med spamfilter, etc. hos enkelte leverandører av mailtjenester, er ikke dette å be om problemer med eksempelvis spamblokkering hvis det sendes ut så mange likelydende mailer, det er jo i skrivende stund over 1200 profiler her inne. Hvis mailen til den enkelte ikke kommer fram/blir avvist, da risikerer vi jo utestengelse, iallfall midlertidig, med tilhørende "plunder og heft" for dem det gjelder, inkludert Admin?

For å si det slik som i reklamen til REMA 1000, det enkle er som regel det beste? - er det ikke enklest og best, uavhengig av om mailadressen deres virker eller ikke, å kaste ut medlemmer som ikke har vært aktive på X antall måneder og/eller ikke har skrevet flere enn Y antall innlegg i en gitt periode, slik som Admin foreslår høyere oppe i denne tråden?

Lenke til kommentar
Synes nok at dette med "bekreftelses"-mail hver måned til alle forumbrukerne virker litt unødvendig.

Dette er sannsynligvis et lite antall eposter i forhold til det som ellers blir sendt ut. Det er heller ikke bekreftelses-eposter, men eposter som brukes for å sjekke om medlemmene faktisk får de meldingene de skal ha. Det blir litt arbeid for meg en dag eller to, men frigjør meg fra ganske mye mer resten av måneden.

Jeg har drevet forumet i tre år, og jeg har funnet at dette er en bra måte å gjøre det på så lenge brukerne selv ikke passer på å oppdatere sin adresse når den gamle utgår, eller de ikke lenger får mailer fra forumet.

Dette er like mye for medlemmenes egen skyld som for min egen.

For å si det slik som i reklamen til REMA 1000, det enkle er som regel det beste? - er det ikke enklest og best, uavhengig av om mailadressen deres virker eller ikke, å kaste ut medlemmer som ikke har vært aktive på X antall måneder og/eller ikke har skrevet flere enn Y antall innlegg i en gitt periode, slik som Admin foreslår høyere oppe i denne tråden?

Det med rydding av brukere er ikke et forslag, men en etablert praksis. Det er bare ikke nok til å unngå stadige feilmeldinger fra gmail, yahoo og hotmail +++ om at eposter ikke kommer frem. Det er ikke bare spam, men uvirksomme/fulle postbokser, ikke-eksisterende adresser osv .osv. Det har forresten kommet får spam-rapporter i det siste. Det kan se ut som vi har greid å få bukt med akkurat det.

Til Lommi:

Har du så liten interesse for forumet at kontoen din forsvinner i mellomtiden, så er det vel ikke så ille å koste på seg en nyregistrering. :)

Lenke til kommentar