Gå til innhold

Hva er det beste kondomet?

Gjest

Anbefalte innlegg

Har en venn som strever litt på området.  Legen har vært til noe hjelp, men med årene har det likevel bare blitt verre enn det har vært noengang før.  Det er ikke det at pikken blir stiv når han lyver, men på de ukentlige besøkene hos de utvalgte gledespikene så får han trøbbel.  Ikke trøbbel i tårnet, for det står som regel fint, selv i vinden.  Nei, det som skjer er at piken på stedet roter i skuffen, eller i vesken sin, finner et vanlig kondom fra RFSU eller Durex, et sånt helt vanlig, kjedelig hudfarget, eller gjennomsiktig, i en helt alminnelig størrelse.  Når vennen ser på at hun prøver å tre det på kommer tankene som gjør at reisningen avtar.  Han hjelper til.  Det er trangt.  Blodstrømmen til hodet stoppes.  Det ruller seg oppover og av når samleiet innledes eller er på sitt heteste.

Den kloke legen sa til min venn: Kjøp større kondomer som passer.  Så nå er min venn på leting ute i den store verden.  I butikker, sexshops og på internett.  Det måles med tommestokk, målebånd og hyssing.  Hjemme hos en gledespike tok målingene helt av, slik at hun til slutt ble med barn!  Det var ikke planlagt.

Så hvilke kondomer er å anbefale, med tanke på styrke, størrelse og følsomhet?  

Selv har jeg anbefalt han MySize som har en tykkelse på 0,06mm, men han sier at han fikk noen tynnere kondomer (0,04mm) på et apotek som han likte bedre.  Det vil jeg be om å få demonstrasjon på neste gang jeg er på apoteket.  Du vil nok få høre om det på nyhetene eller SoMe.  Men har du et godt svar til min venn?

image.png.47a7443c2d177131362bbc0865fd14c0.png

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...

En liten dom-story: Bruker typisk medbrakt Mysize - også på Thai-salonger. Ved en anledning var jeg vel ryddig og røsket med meg den ubrukte standard-kondomen også - rett i innerlommen på dressen. Den ble glemt. Et par uker senere satt jeg hjemme og slappet av etter jobb. Midt i glaningen lå en innpakket standard-kondom på stuegulvet! 

Lenke til kommentar
2 minutter siden, Revenger skrev:

Den ultimate downer: damen går for tidlig på tildekking evt. drar ikke ut på tvers og gir opp etter hodet😊

Ja.  Er like bra å avslutte selv da som @johnlogan skriver.

Foretrekker derfor owo for å få full størrelse og mindre domproblems.

Lenke til kommentar

Dette med full størrelse er interessant. Forskning (og min og damenes erfaring) viser at kåthet kan slå overraskende mye ut på størrelsen. En kondom bør nok gjøre minst mulig ut av seg for at utfallet skal bli størst mulig😊

Lenke til kommentar
2 timer siden, Revenger skrev:

Dette med full størrelse er interessant. Forskning (og min og damenes erfaring) viser at kåthet kan slå overraskende mye ut på størrelsen. En kondom bør nok gjøre minst mulig ut av seg for at utfallet skal bli størst mulig😊

Erfaringsmessig oxo påvirket av når på døgnet, større på morgenen, generell trøtthet/opplagthet, tid siden forrige utløsning, ruspåvirkning, avholdenhet, kostnadsnivå, generelle psykiske bekymringer og plunder rundt samleiet.  Kåthet og tenning er selvsagt påvirket av alt dette. 

Lenke til kommentar
2 timer siden, Revenger skrev:

Særlig tid siden sist - jeg er for kjapp og "trener" unødig😭

Da jeg var i 20-årene (noe som er passert) var det flere som ga råd om å onanere før en besøkte en jente for at en ikke skulle komme for fort.  Det rådet gjelder ikke lenger.  Jo mindre trening i dagene før, jo bedre tenning og ofte bedre sex.

Lenke til kommentar
3 minutter siden, Tototre skrev:

Da jeg var i 20-årene (noe som er passert) var det flere som ga råd om å onanere før en besøkte en jente for at en ikke skulle komme for fort.  Det rådet gjelder ikke lenger.  Jo mindre trening i dagene før, jo bedre tenning og ofte bedre sex.

det jeg har jeg gjort i fjor.  første spruting dagen etter i treffet gikk ganske bra,  andre sprut kom langt etter og jeg kunne ha kjørt 1 time etter første runde. jeg prøver å unngå 4-5 dager før jeg tur.

Lenke til kommentar