Tiptop Skrevet August 13, 2023 Share Skrevet August 13, 2023 Hva er sjansene for å bli tatt hvis man bruker tantrisk i Oslo? Er jo mange som virker ganske proffe og seriøse men vet jo at det skjer ting som ikke er helt i henhold til loven osv. Hva er deres erfaringer med det? Har noen faktisk møtt onkel ved slike besøk? 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet August 14, 2023 Share Skrevet August 14, 2023 Hei! Jeg skal forsøke å svare på dette. Men - først, det er fint at du er klar over at du vil trå over noen grenser her, og at du er opptatt av risiko. Det er altså ikke slik, som noen innimellom sier, at tantrisk massasje ikke er omfattet av sexkjøpsloven. Det har vært diskutert om den er, og skal være det, men det er et godt utgangspunkt å tenke at den er det. Deretter må du og alle være oppmerksom på at det innenfor tantrisk massasje er mye rart. Begrepet "tantra" og "tantrisk" misbrukes av flere, som dekke over det som i praksis er prostitusjon. Den klare grensen går mellom de som selger oralsex/sex og de som aldri gjør det. Hvis du leser på f.eks. RE vil du nokså fort oppdage forskjellene. Du kan også ha som utgangspunkt at de som selger sex er dårligst på massasje/tantrisk massasje. Alltid. Jeg vet ikke hvordan politiet tenker eller prioriterer. Og noen ganger vil jeg tror at de ser nytten av ren "uro-virksomhet", dvs. de gjennomfører aksjoner for å skape engstelse i miljøet, slik at du og jeg blir tilbakeholdne med å gjøre noe. Men ellers ville jeg tror at hovedfokuset er rettet mot det som følger av organisert kriminalitet, trafficking, bakmenn-styrt masseprostitusjon, utnyttelse og svært unge mennesker. Dette vil jo si det markedet der oralsex/sex selges, og der massasje/tantra bare er pynt. På RE vil du se annonser der jentene omtales som om de er fra ulike østeuropeiske land, mens den reelle nasjonaliteten kan være så mangt. Ofte er de svært unge. Det er naturligvis etisk og moralsk feil å i det hele tatt benytte seg av dette "markedet", og selv forstår jeg ikke at noen vil det. Og selvsagt er det høyest risiko her. Vi vet også at ulike myndigheter ganske ofte sjekker thai-steder, der ulovlig arbeid, ulovlige boforhold og andre forhold berører ulike myndigheters arbeidsområde, og der politi som regel er med for å gi støtte og å observere. Hva da med den delen av "markedet" som er mer regulær tantrisk massasje og det sex i form av oralsex/samleie ikke - aldri selges? Det ligger vel i kortene at dette markedet er lavere prioritert fra myndighetenes side. Dels, selvsagt, fordi det ikke selges sex av denne typen. Dels fordi det ofte er kvinner i slutten av 20-årene og i 30-årene, altså voksne på en annen måte. Dels fordi det er kvinner fra EU-land (som regel Tsjekkia), som har en annen rett til reise og opphold og arbeid. Dels fordi det er kvinner som pendler mellom hjemlandet og Norge og som oppholder seg så mye i hjemlandet at de ikke kommer innunder norsk skatte- og trygdelovgivning, slik at det ikke på samme måte er noe økonomisk å følge opp av norske myndigheter. Og dels fordi disse kvinnene ofte er de samme, over mange år, og dermed ikke fremstår på den måten trafficking-ligaene fremstår. Kvinnene kjenner hverandre, er noen ganger studenter eller i jobb i hjemlandet, og flere av dem er i forhold der de bor. Men er dette innunder sexkjøpsloven? Svaret er ja, i den forstand at en massasje som ofte omfatter berøring av kjønnsdelene automatisk er en seksuell handling. Men sammenlignet med alt annet som skjer, et høyt antall steder i nær sagt samtlige norske fylker, er slik massasje temmelig skyldig. Spesielt når den kan føres tilbake til litteratur og filosofi og forankres i noe som i mye større grad er anerkjent og akseptert, også blant kvinner. Og altså i mye ryddigere former enn resten av markedet. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg