Gå til innhold

Prostituert drept i Oslo.

egon79

Anbefalte innlegg

Den andre er et levende menneske.

De kan ikke sammenlignes.

Dessverre inspireres noen av bøker og filmer.

Galina var et levende menneske.

Et menneske det var lett å like.

Et menneske jeg tror man lett kunne bli glad i om man fikk tilbringe tid med.

Nå er hun opphøyet til evigheten, altfor tidlig, og det er helt forferdelig.

• Like 1
Lenke til kommentar

Siden vi er i gang med teorier: hva med en rusutløst psykose? Kanskje han røyket litt hasj i forkant? Sa ikke vennene til media at han hadde "rotet seg borti" noe..? Forøvrig svært trist at vi blir ansett som dårligere (uglesett) enn andre mennesker. Mulig vi har et uetisk yrke, men det har da vitterlig enkelte advokater også.

Edit: For man er ikke frisk når man gyver løs på en uskyldig jente på den måten; drapet hadde vært brutalt.

Lenke til kommentar
Mulig vi har et uetisk yrke

Det skjønner jeg ingenting av annet enn at man kan bevege seg i en gråsone når man ligger med gifte menn. Men generelt, nei. Jobben til gledespiker er å gi menn lyspunkt i livet, og det er i hvert fall ikke feil.

• Like 1
Lenke til kommentar
Mulig vi har et uetisk yrke

Det skjønner jeg ingenting av annet enn at man kan bevege seg i en gråsone når man ligger med gifte menn. Men generelt, nei. Jobben til gledespiker er å gi menn lyspunkt i livet, og det er i hvert fall ikke feil.

Det er det jeg mener :-) Umoralsk blir vel et bedre uttrykk.

Lenke til kommentar
"My mask of sanity is about to slip." - Patrick Bateman/American Psycho

Begge drepte de prostituerte (samfunnets uglesette) og begge var de svært opptatt av klær, stil, utseende, trening, solarium osv

Den ene er en karakter i en bok.

Den andre er et levende menneske.

De kan ikke sammenlignes.

Jeg mener at romankarakterer kan sammenlignes med levende mennesker - men det var ikke selve poenget her. Siden jeg først så bilde av fyren og leste venners beskrivelse, har jeg tenkt at fyren kanskje er inspirert av romanen og/eller filmen American Psycho. Art imitates life - life imitates art.

Ellers: har du møtt gjerningsmannen, eller har du tilgang til dokumenter de fleste andre ikke har?

• Like 1
Lenke til kommentar
Siden vi er i gang med teorier: hva med en rusutløst psykose? Kanskje han røyket litt hasj i forkant? Sa ikke vennene til media at han hadde "rotet seg borti" noe..? Forøvrig svært trist at vi blir ansett som dårligere (uglesett) enn andre mennesker. Mulig vi har et uetisk yrke, men det har da vitterlig enkelte advokater også.

Edit: For man er ikke frisk når man gyver løs på en uskyldig jente på den måten; drapet hadde vært brutalt.

Nei, helt frisk kan han vel umulig ha vært. Hasjpsykose er en mulighet, men han kom nærmest rett fra jobb, drapskvelden, da han møtte Galina (og hadde med seg kniv - som ble til drapsvåpen). Angående uglesett: mange hverdagsmennesker ugleser sexarbeidere og/eller klientene deres. Lovverket gjør det også. Mennesker jeg har stor respekt for gjør det ikke...
  • Like 1
Lenke til kommentar

Ellers: har du møtt gjerningsmannen, eller har du tilgang til dokumenter de fleste andre ikke har?

Jeg har jobbet med slike drapsmenn i nesten 20 år. Jeg har ikke møtt vedkommende. Jeg har heller ikke konkludert med noe som helst. Men jeg uttaler meg utifra hva jeg har lest om ham og min erfaring med slike saker.

Og jeg kan love deg at det er forskjell på figurer i bøker og ekte folk.

Karakteren du henviser til er en seriemorder. De dreper ikke i psykoser.

Det jeg kan si med sikkerhet, er at folk flest ikke aner hva de snakker om når det kommer til psykisk syke drapsmenn. De aller fleste gjør den samme feilen som deg, de sammenligner dem med karakterer de har lest om eller sett på film eller TV.

Jeg har til dags dato ikke møtt en som har vært inspirert av romanfigurer. Bortsett fra jesus. Veldig mange er inspirert av jesus.

• Like 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra jesus. Veldig mange er inspirert av jesus.

Dette var interessant. Hvordan kan Jesus inspirere til handlinger Jesus selv aldri ville ha begått?

På den tiden Jesus levde var samfunnet relativt voldelig; han ble jo korsfestet ikke sant. Korsfestelse var hyppig brukt som avstraffelse.

Lenke til kommentar

Bortsett fra jesus. Veldig mange er inspirert av jesus.

Dette var interessant. Hvordan kan Jesus inspirere til handlinger Jesus selv aldri ville ha begått?

Godt spørsmål.

De har forskjellige motiver. Som ikke alltid er helt oppklarende for oss "normale".

Det handler gjerne om at den drepte personen var satan, synder osv og derfor måtte fjernes.

Ofte er det en stemme i hodet deres, gjerne tolket som Jesus, Mohammed o.l. som befaler dem eller forteller dem at personen må dø. Og rettferdiggjør drapet. Dette skjer gjerne over tid. De aller fleste av oss må heldigvis overtales en stund før vi dreper noen. Til og med de syke. Derfor blir også mange stoppet. De røper gjerne diverse planer eller tanker til venner og familie og blir fanget opp av hjelpeapparatet. Personen som skal drepes er gjerne tilfeldig og velges umiddelbart når beslutningen om å drepe er tatt.

De kan også beskytte den religiøse personen mot det de selv tolker som farer.

Ytterst sjelden kan de gå inn i psykoser og tro de er Jesus, Gud, Mohammed osv. Disse er gjerne rus-utløste.

Halloween-drapet er et eksempel. Jeg har ikke lest dommen, men han skrev "gud" på veggen med blod.

Fellestrekket er at samtlige er klin hakkende gale.

Hva som feiler drapsmannen i Galina-saken aner jeg ikke. Som sagt bare synser jeg utifra hva jeg leser og hører.

Men at politiet ber om observasjon tyder på at det er noe der. Ofte er det forsvarer som ber om dette. Og da blir de som oftest kjent tilregnelig.

Funfact på slutten: I Jerusalem finnes det egen avdeling på det lokale sykehuset for jesuser og mohammeder. Menn i hvite frakker er stadig oppe på tempelhøyden og på klagemuren og henter den neste messiasen.

• Like 1
Lenke til kommentar
Ja, Satyr, jeg lever nok ikke lenge nok til å se dagen da eskorter kan gå offentlig med yrket sitt. Enda godt at de fleste av oss er respekterte medlemmer av samfunnet - på utsiden :)

Kanskje like greit at det fortsatt er slik? har du tenkt gjennom konsekvensen om det var lovlig; som i Tyskland eller Holland?

Lenke til kommentar
De aller fleste gjør den samme feilen som deg, de sammenligner dem med karakterer de har lest om eller sett på film eller TV.

Godt å vite at jeg ikke er alene.

Kommer du til å jobbe med Galinas drapsmann etterhvert også, tror du... ? Eller har du sluttet i den jobben?

• Like 1
Lenke til kommentar

Halloween-drapet er et eksempel. Jeg har ikke lest dommen, men han skrev "gud" på veggen med blod.

En bekjent nevnte for meg i går at Halloween-drapsmannen allerede er løslatt.. ? Men ikke selv ønsker å løslates? Og de drapene han begikk ble utført i hasjpsykose. Dere vet, dette som er enkelte aktivisters (også noen godt kjent herfra) nye store satsningsfelt - å legalisere diverse rusmidler som kan indusere slike psykoser.

For disse rusmidlene er visst så mye mindre skumle enn alkohol..

• Like 1
Lenke til kommentar
Ja, Satyr, jeg lever nok ikke lenge nok til å se dagen da eskorter kan gå offentlig med yrket sitt. Enda godt at de fleste av oss er respekterte medlemmer av samfunnet - på utsiden :)

Kanskje like greit at det fortsatt er slik? har du tenkt gjennom konsekvensen om det var lovlig; som i Tyskland eller Holland?

det er ikke meg du spurte, og kanskje jeg misforstod hva du skrev, men likevel

det er mange eskorter og gledespiker i Tyskland som ikke ønsker at man skal gjenkjenne henne på bilder i annonser, og som ellers ønsker å holde en lav profil (i likhet med norske gledespiker), selvom de f.eks jobber på et bordell, mange av dem foretrekker også å reise til en annen kant av landet enn der de opprinnelig bor, for å jobbe der, ...så i praksis om det er lovlig med bordeller o.l så er mye av diskresjonen den samme, men selvfølgelig mange fler der nede står fram som eskorte/gledespike enn her oppe i kalde "feminist helvete"

• Like 1
Lenke til kommentar

det er mange eskorter og gledespiker i Tyskland som ikke ønsker at man skal gjenkjenne henne på bilder i annonser, og som ellers ønsker å holde en lav profil (i likhet med norske gledespiker), selvom de f.eks jobber på et bordell, mange av dem foretrekker også å reise til en annen kant av landet enn der de opprinnelig bor, for å jobbe der, ...så i praksis om det er lovlig med bordeller o.l så er mye av diskresjonen den samme, men selvfølgelig mange fler der nede står fram som eskorte/gledespike enn her oppe i kalde "feminist helvete"

Men hva er de økonomiske rammebetingelsene; 50 euro timen, skatt og pensjon.

Lenke til kommentar

Men hva er de økonomiske rammebetingelsene; 50 euro timen, skatt og pensjon.

flere ønsker ikke å betale skatt (steuer) av virksomheten, og da prøver de å være enda mer diskre, prisene de kan ta varierer like mye som her i landet, de har mange kunder fra andre land også, blant annet Frankrike og Belgia.....men det er klart konkurransen er større, men det gjelder arbeidslivet generelt der nede sammenlignet med her.

det slo meg endel ganger da jeg besøkte en del bordeller der nede, bilparken utenfor var det klasse over, mange nye mercedes og til og med porsche, og det var ikke bare kundene som eide dem, damene som jobbet der hadde også slike, men så er jo disse bilene betydelig billigere der enn her :)

• Like 1
Lenke til kommentar

En bekjent nevnte for meg i går at Halloween-drapsmannen allerede er løslatt.. ? Men ikke selv ønsker å løslates? Og de drapene han begikk ble utført i hasjpsykose. Dere vet, dette som er enkelte aktivisters (også noen godt kjent herfra) nye store satsningsfelt - å legalisere diverse rusmidler som kan indusere slike psykoser.

For disse rusmidlene er visst så mye mindre skumle enn alkohol..

Fordi fuck vitenskap, ikke sant. Drit i hva verdens fremste rusforskere sier, for Satyr vet så mye bedre. Du har like mye peiling på dette som Dagrun Eriksen har på prostitusjon, og det er ikke imponerende. Gå og studér relasjonen mellom alkohol og vold, jævla klovn.

• Like 1
Lenke til kommentar

Hasjlegaliseringsforkjempere - alltid så til de grader saklige, beherskede og tillitsvekkende :-D

De mest stabile folkene jeg møter på, nest etter chem-trailers og 9/11 Truthere.. ;-) (Sistnevnte gruppe er for øvrig i påtagelig stor grad hasjrøykere. Snålt, det der.)

• Like 1
Lenke til kommentar

Det er tydeligvis mange meninger om det sist omtalte emnet. Når det gjelder personen som er siktet for drap så er det vel ingen som vet hva "fasitten" på hans psyke er. Syns i vei. Underholdende dette.

Lenke til kommentar

Det blir uansett "litt" avsporing, med tanke på Galina.

Vi vet ikke om hasj VAR blant rusmidlene jokkien brukte, en gang.

(I fengsel blir det vel uansett fint lite.)

Men én ting om hasj, marihuana og sammenligninger mellom slikt og alkohol:

De brukes vidt forskjellig enn alkohol, og til andre slags anledninger. Det finnes i alle tilfelle en mengde forskning som viser at hasj kan være veldig uheldig i individuelle tilfeller. (Så da spiller det ikke så mye rolle om en del folk mener de kan ha god kontroll på sin bruk - det er, som med alkohol og andre rusmidler, MISBRUKERNE* som er problemet. DET kan vel alle her være enige om... ?)

* samt de som reagerer atypisk på rusmidlet

Og jeg tror ikke Galina-wannabe-vampyren rakk å røyke så veldig mye hasj mellom arbeidstid og drapet. Vi vet foreløpig vel ikke engang om han spiste, i mellomtiden.

• Like 1
Lenke til kommentar

Satyr sier:

Og jeg tror ikke Galina-wannabe-vampyren rakk å røyke så veldig mye hasj mellom arbeidstid og drapet. Vi vet foreløpig vel ikke engang om han spiste, i mellomtiden

Helt ening med han - happy mee - la oss vente og ikke så, så alt formye usikkerhet. Alt kommer for en dag

Lenke til kommentar
Hasjlegaliseringsforkjempere - alltid så til de grader saklige, beherskede og tillitsvekkende :-D

De mest stabile folkene jeg møter på, nest etter chem-trailers og 9/11 Truthere.. ;-) (Sistnevnte gruppe er for øvrig i påtagelig stor grad hasjrøykere. Snålt, det der.)

Til orientering; moderne hjerneforskning er ikke kommet dithen at de med 100% sikkerhet kan si hvordan hjernen funker ved inntak av alkohol eller narkotika. Uansett hva avholdsfolk eller hasjforkjempere måtte mene; det blir å betrakte som politisk tåkelagt babbel.

Lenke til kommentar