spenning1 Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Så spørs det da, om drapsmannen hadde en egen telefon med seg, som beveget seg i samme løype og hastighet opp til Ila, eller hvor det var..... Har han/de ikke ringt henne blir det vel vanskelig. Det burde vel også gjøre det enkelt om han putter et nytt sim-kort i hennes telefon. 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Så spørs det da, om drapsmannen hadde en egen telefon med seg, som beveget seg i samme løype og hastighet opp til Ila, eller hvor det var..... Har han/de ikke ringt henne blir det vel vanskelig. Det burde vel også gjøre det enkelt om han putter et nytt sim-kort i hennes telefon. Gjør han det så er han "solgt." Selvom han bytter simkort så følger telefonen med sin id som er et IMEInr. Siter Lenke til kommentar
Satyr Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Jeg ser for meg at lille, forsvarsløse Galina, den evige solstrålen, falt offer for en ussel rovmorder og ransmann. Noen med null respekt for menneskeliv og hensyn kun til sine egne umiddelbare behov og kortvarig gevinst (i form av cash, mobiltelefonen osv). Gjerningsmannen trenger ikke å ha vært særlig stor og sterk. En patetisk liten mannsling kunne klare å kverke Galina - særlig om han hadde et drapsvåpen (slik det jo snakkes om). Man må bare mangle empati, verdighet og respekt for menneskeliv. Kanskje gjerningsmannen handlet ut av ren kynisme og egne umiddelbare behov, og kunne ha drept hvem som helst - men at valget falt på Galina fordi hun var så liten og hun parkerte bilen et sted hvor det ikke er mange vitner. (Bildamene velger jo typisk slike steder, siden det som skal foregå i bilen gjøres best på uforstyrrede steder hvor få eller ingen passerer forbi på kveldstid.) Eller det var et element av (mer eller mindre religiøst betinget) forakt for de som "lever syndig" - hvor jo prostituerte (og gjerne også homofile, inkl. transer) ansees å ha lavest verdi som mennesker, dvs rett til å leve. (Transer er for øvrig overrepresentert i statistikken over drepte prostituerte, også i vår del av verden.) 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Satyr er vel den av forumdeltagerne som har best oversikt over gatejentene i Oslo. Han kommer med faktaopplysninger og andre tenklige muligheter i denne saken. Setter stor pris på hans oppdateringer og håper han med sin "krets" kan holde oss oppdatert fremover. Siter Lenke til kommentar
spenning1 Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Hadde Norge vært et sivilisert demokrati kunne dette kanskje vært unngått..... Men politikerne våre er nok livredd sveitsiske tilstander. Sjekk: https://www.google.no/imgres?imgurl=htt ... MwgbKAAwAA 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Enig med deg. Det er vel noen politikere idag som har svin på skogen når det gjelder sexkjøp, og vil helst ikke "snakke" om en slik sak. Politikere er jo mennesker og har et behov de også. Litt utenom tråden, men.... Siter Lenke til kommentar
Satyr Skrevet Januar 3, 2016 Share Skrevet Januar 3, 2016 At det skal være så vanskelig å identifisere en drapsmann i et så sentralt område av Oslo........ Kan det hende at grunnen til at det er så vanskelig er at den som gjorde var en papirløs e.l.? 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Alt skal vel foregå byråkratisk for å ivareta rettssikkerheten for gjerningsmannen. Gjerningsmannen "må jo skjermes" for det er jo synd på han. Regner med at når de har fått gjennomgått alt materiale så er vel saken oppklart får vi håpe. Blir endel uvisshet når det ikke er noe resultat. Vi får skylde på juleferie. Siter Lenke til kommentar
spenning1 Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Hvil i fred..... http://www.dagbladet.no/2016/01/04/nyhe ... /42608692/ Noen som er +medlem og kan lime inn teksten? 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Her kommer innlegget: Galinas mor: - Jeg vet at hun solgte sexMora til Galina Sandeva som ble drept i Oslo har nå gravlagt sin datter. Publisert 4. januar 2016, kl. 04:08 Av Khan Farooq, Christian Roth Christensen DOBRICH (Dagbladet): Sorgen er bunnløs. - Galina pleide å snakke med meg via Skype hver eneste dag. Den dagen hun ikke logget seg på forsto jeg at det var noe som ikke stemte. Da ble jeg urolig, forteller moren til Galina til Dagbladet. Politiet jakter én eller flere ukjente gjerningsmenn etter at 28 år gamle Galina Sandeva fra Bulgaria ble funnet drept i sin egen bil, en grå Ford Fiesta, ved Operaen i Oslo sentrum 16. desember. BRUTALT DREPT: Galina Sandeva. Foto: Privat Galina var en del av prostitusjonsmiljøet i Oslo, og politiet har karakterisert drapet som brutalt. Vokste opp i Dobrich Dagbladet møter Galinas mor (56) i et fattig nabolag i byen Dobrich, seks timers kjøretur fra Bulgarias hovedstad Sofia. Gradestokken kryper ned mot femten minusgrader og Svartehavet i øst sender ytterligere en iskald vind mot byen. Det er i Dobrich Galina vokste opp i en muslimsk familie av tyrkisk opprinnelse. - Hvis hun hadde funnet seg arbeid i Bulgaria så hadde hun aldri reist, sier moren tydelig preget over datteras død. Galina gikk tekstillinja på videregående, men etter skolen slet hun med å finne jobb, ifølge moren. Da skal hun ha bestemt seg for å reise oppover i Europa for å finne lykken. - Hun reiste til Norge for første gang for et år siden, og tilbrakte en måned der før hun reiste tilbake hit. Hun lengtet hjem og pleide å reise mellom Norge og Bulgaria etter den første turen, forteller moren. Prostitusjonsdrapet ? Torsdag 17. desember ble 28 år gamle Galina Sandeva funnet drept i bilen sin på bispekaia i Oslo. ? Fredag 18. informerte politiet om at Sandeva var en del av prostitusjonsmiljøet i hovedstaden. ? Sandeva solgte sex utendørs - blant annet under brua i Kongens gate like ved Akershus festning. ? Politiet har ingen mistenkte og ber om opplysninger fra publikum. Hun peker på sofaen vi sitter på. - Jeg satt der du sitter nå og prøvde å ringe Galina den dagen hun ble drept, men hun tok ikke telefonen. Da ringte jeg en venninne av henne for å spørre om hun visste hvor Galina var. Hun fortalte meg at datteren min var forsvunnet, forteller moren. - Forferdelig å se liket Ifølge moren var det denne venninna og en norsk mann som fant Galina drept i sin egen bil. - Min verden falt sammen da politiet ringte for å fortelle meg at hun var død. Hjertet mitt brenner, og den sorgen jeg opplever er umulig å beskrive. Det er bare en mor som kan forstå smerten, forteller 56-åringen. Hun fikk beskjed av det norske politiet om å reise til Norge for å identifisere dattera, og omtaler hele prosessen som en enorm påkjenning. Mellom 60- 70 er avhørt - Det var helt forferdelig å se liket hennes da jeg kom til Norge. Den personen som gjorde dette må være en veldig brutal og fæl person, sier hun og tar en pause. Galina ble sist observert ved Vippetangen i Oslo i 20:30-tiden onsdag 16. desember. 20 timer seinere ble hun funnet drept i sin egen bil. HJEMME I DOBRICH: Galina vokste opp i byen Dobrich, nordøst i Bulgaria. Ifølge moren skal hun ha hatt det vanskelig med å finne seg en jobb i Bulgaria. Foto: Christian Roth Christensen / Dagbladet - Vi har sikret oss veldig mye video fra området, og det er i hovedsak det vi jobber med nå. Men saken er veldig komplisert og veldig omfattende, og vi har dessverre ikke fått noe gjennombrudd ennå, sa Stein Olav Bredli, leder for voldsavsnittet i Oslo, til Dagbladet i forrige uke. Mellom 60-70 personer har foreløpig vært inne til avhør hos politiet, og de ønsker å avhøre enda flere som har vært i området. Moren har vært i samtaler med etterforskerne i Norge og har fått informasjon om hvem datteren hadde omgang med. Samtidig har hun hatt ansvaret med å få datteren hjem for å gravlegges i Bulgaria. Kista ble sendt med fly til Istanbul og videre derfra til feriebyen Varna, en times kjøretur unna Dobrich. BODDE HER: Galina vokste opp i dette huset i byen Dobrich som ligger nordøst Bulgaria. Foto: Christian Roth Christensen / Dagbladet Visste om sex-salg Når Dagbladet spør om hun visste om at hennes datter solgte seksuelle tjenester i Norge, blir hun stille før hun svarer: - Jeg vet at Galina solgte sex i Norge. Jeg prøvde å stoppe henne, men hun var 28 år gammel og det var ingenting jeg kunne gjøre. Hun slet med å finne seg arbeid. Hadde hun funnet seg arbeid i Bulgaria så hadde hun aldri reist til Norge. Ifølge moren dro Galina frivillig til Norge for å selge sex, men hun klandrer likevel norske myndigheter. - Det var helt forferdelig å se liket hennes da jeg kom til Norge. Den personen som gjorde dette må være en veldig brutal og fæl person. Galinas mor - Hvorfor forhindrer ikke Norge jenter fra å prostituere seg i deres gater? Norge er verdens rikeste land. Hvis dere ikke klare å stoppe jenter fra å selge kroppen sin, bør dere i det i minste gjøre det mulig å la dem få jobbe organisert og lovlig sånn at politiet kan beskytte dem. - Jeg har mistet datteren min, men jeg håper at myndighetene i Norge kan forhindre at dette skjer igjen. Hun var en godhjertet person som aldri gjorde noen noe vondt. Galina drømte om å gifte seg og etablere familie, men nå er det bare jeg som drømmer om å få se henne igjen, sier moren og ser ned i gulvet. VELKOMMEN TIL DOBRICH: Dobrich er en tidligere industriby som ligger 30 kilometer fra Svartehavet i øst. Foto: Christian Roth Christensen / Dagbladet Foto: Christian Roth Christensen / Dagbladet Siter Lenke til kommentar
Administrator Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Galinas mor: - Jeg vet at hun solgte sexMora til Galina Sandeva som ble drept i Oslo har nå gravlagt sin datter. Dette er forferdelig trist. Alle som jobber i bransjen må vite at de utsetter seg for ekstra risiko. Derfor er det viktig at de som benytter seg av deres tjenester er klar over dette, og behandler dem så godt det lar seg gjøre. Ingenting kan erstatte et tapt liv. 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Mann (24) pågrepet og siktet for drapet på Galina.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim ... /23590319/ Dette var bra for miljøet. Flere som kan senke skuldrene nå. Hvem er denne gjerningsmannen? Er han her i forummet? Det vil vel tiden vise. En skribent som plutselig blir "tyst"? Siter Lenke til kommentar
footman Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Sitat: "Ifølge moren dro Galina frivillig til Norge for å selge sex, men hun klandrer likevel norske myndigheter. - Det var helt forferdelig å se liket hennes da jeg kom til Norge. Den personen som gjorde dette må være en veldig brutal og fæl person. Galinas mor - Hvorfor forhindrer ikke Norge jenter fra å prostituere seg i deres gater? Norge er verdens rikeste land. Hvis dere ikke klare å stoppe jenter fra å selge kroppen sin, bør dere i det i minste gjøre det mulig å la dem få jobbe organisert og lovlig sånn at politiet kan beskytte dem." Nettopp ! dette 'oppsummerer' ganske godt mye angående norsk prostitusjons lovgivning og dets konsekvenser, men er det noen av de usle norske politikerne som vil gjøre noe ?..neppe 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest paal_erik_68 Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Bare jeg tenker på dette, så blir jeg trist... Galina var ei meget sprudlende og blid dame. Siter Lenke til kommentar
spenning1 Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Hun var en godhjertet person som aldri gjorde noen noe vondt. Galina drømte om å gifte seg og etablere familie, men nå er det bare jeg som drømmer om å få se henne igjen, sier moren og ser ned i gulvet. Forferdelig trist. Kunne vi som har sympati med henne enes om en innsamling og kanskje lette tilværelsen økonomisk for mor Sandeva? Selvsagt får hun ikke tilbake det mest verdifulle hun hadde.....men.....også et tegn på at hun var elsket av fler enn bare sin mor..... Tipper journalisten kan formidle kontakt. 1 Siter Lenke til kommentar
Idaws Skrevet Januar 4, 2016 Share Skrevet Januar 4, 2016 Du tror at mor blir glad for å få penger fra "fornøyde" kunder? Usikker på hvordan jeg ville reagert i en slik situasjon. Kanskje ottar burde samle inn litt penger? De kyllingene har jo skydd de utenlandske horene som pesten og stort sett stått uten for stippeklubber eller forsvart Kari Jackofson! Jeg har ikke tall på hvor mange saklige meldinger jeg har sendt til ottar om akkurat dette. De har svart på akkurat null stykker. Jeg har stor respekt for kvinnesaken, men ottar ser jeg på som en gjeng feige fitter og balleløse mannfolk som ikke tør å røre de virkelige sakene. 1 Siter Lenke til kommentar
Satyr Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Mann (24) pågrepet og siktet for drapet på Galina.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim ... /23590319/ Dette var bra for miljøet. Flere som kan senke skuldrene nå. Hvem er denne gjerningsmannen? Er han her i forummet? Det vil vel tiden vise. En skribent som plutselig blir "tyst"? Tenkt samme tanken - men det er vel ikke så mange 24-åringer som har funnet fram til dette forumet... ? 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Det er farlig å spekulere, men vi får vente å se. Siter Lenke til kommentar
Gjest kanon Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Så er det bare å håpe at rette person er tatt. Men fremdeles vil jeg si at ansvaret ligger hos politikerne som har laget de lover som begrenser kvinners mulighet til å organisere seg på sikrere steder enn på gata og på loven som hindrer kundene som jentene gjerne vil ha til å tørre å komme. Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Kunne vi som har sympati med henne enes om en innsamling og kanskje lette tilværelsen økonomisk for mor Sandeva? Selvsagt får hun ikke tilbake det mest verdifulle hun hadde.....men.....også et tegn på at hun var elsket av fler enn bare sin mor..... Tipper journalisten kan formidle kontakt. Synes at dette var en fin ide, har også tenkt på det samme. Kanskje det kunne bli etablert en stiftelse, Galina Sandevas Minnefond, hvor de som har lyst å bidra kunne overføre et beløp (direkte fra konto til konto eller via Spendon e.l., for de som vil være anonyme givere) som først og fremst burde gå til familien hennes, går ut fra at eksempelvis moren ønsker å følge rettsaken i Norge og det koster jo penger å reise hit og bo her den tiden saken tar. Midler fra minnefondet (selvsagt avhengig av hvor mye som kommer inn) kunne kanskje også brukes til å bistå sexarbeidere med hjelp i eksempelvis "operasjon Husløs"-saker og andre håpløse bivirkninger av Jan Bøhlers, Dagrunn Eriksens og Knut Arild Hareides "mestermakkverk", sexkjøpsloven. En slik stiftelse kunne kanskje bli etablert og administrert av Kirkens Bymisjom/Nadheim, de er jo også representert her inne på forumet. På den måten kan en bidra til at Galinas navn vil bli stående som en brennende fakkel i sexkjøpsdebatten for alltid, og at hun ikke døde forgjeves! Siter Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Er han her i forummet? Det vil vel tiden vise. En skribent som plutselig blir "tyst"? Han er nok her inne, hvis det var en kunde. Tydelig at politiet er på rett spor men la oss vente og se. Går nok ikke mange dagene før VG eller TV2 gir oss navn og bilde. 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Er han her i forummet? Det vil vel tiden vise. En skribent som plutselig blir "tyst"? Han er nok her inne, hvis det var en kunde. Hvorfor det? Jeg har en mistanke om at opptil flere aldri har hørt om dette forumet eller ikke har interesse av det. Er fullt mulig å surfe rundt på RE i årevis uten å se noen som hinter hit. Siter Lenke til kommentar
spenning1 Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Du tror at mor blir glad for å få penger fra "fornøyde" kunder? Tja... det kan jo oppfattes likt og ulikt. Det behøver ikke være kunder, men personer med sympati for en mor som har mistet sin solstråle. Jeg kan tenke meg at moren satte pris på de pengene jeg vil anta hun tok med seg hjem...... Jeg ser for meg at en begravelse og evt. reiser til Norge er en økonomisk belastning. Om noen ser for seg at hun har problemer nok så kan kanskje dette lette én bekymring i denne perioden. Gyselid skjønte nok hva jeg mente. 1 Siter Lenke til kommentar
Administrator Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Hvorfor det? Jeg har en mistanke om at opptil flere aldri har hørt om dette forumet eller ikke har interesse av det.Er fullt mulig å surfe rundt på RE i årevis uten å se noen som hinter hit. Det virker som at de av medlemmene som er eskorter, er flinke til å informere. Vi hadde nok ikke hatt så mange medlemmer hvis det ikke var for dem. Vi har ikke drevet annen annonsering. 1 Siter Lenke til kommentar
Satyr Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Hvordan får man tips om dette forumet via RE.... ? Jeg hørte ikke om det den veien. Og jeg tror jeg kunne gått i årevis til uten å vite om det - selv om jeg åpenbart har god kjennskap til og omgang med mange av damene - om det ikke var for en liten tilfeldighet. 1 Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg