Gjest Skrevet Desember 23, 2015 Share Skrevet Desember 23, 2015 Tidligere i år ga politiet kundene til Galina bot på 25.000, nå vil politiet gjerne ha hjelp fra dem. Men nå handler det om drap, og politiets evne/vilje til å løse en slik sak. En litt annen agende enn en kjedelig dag på jobben; la oss ta noen sexkunder leken. Siter Lenke til kommentar
Frk. Anna Skrevet Desember 23, 2015 Share Skrevet Desember 23, 2015 Synes det er helt ufattelig drøyt at flere anbefaler andre om å ikke melde fra til politiet, vet dere noe må dere selvfølgelig si ifra. Sier politiet at det er trygt i media, går jeg utifra at det faktisk er det også. Sexkjøp har lav prioritet i forhold til drap, for å løse gåten må de ha vitner og informasjon fra folk som var til stede, derfor de har sagt til avisene at det nå er trygt å gå til dem, og det tror jeg på. Man er bra kynisk om man sitter i trygge omgivelser bak tastaturet sitt, leser om det som har skjedd og holder tilbake informasjon. En ung jente er død, og alle som kan hjelpe til å løse drapsgåten har som plikt å gjøre det. 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 23, 2015 Share Skrevet Desember 23, 2015 Synes det er helt ufattelig drøyt at flere anbefaler andre om å ikke melde fra til politiet, vet dere noe må dere selvfølgelig si ifra.Sier politiet at det er trygt i media, går jeg utifra at det faktisk er det også. Sexkjøp har lav prioritet i forhold til drap, for å løse gåten må de ha vitner og informasjon fra folk som var til stede, derfor de har sagt til avisene at det nå er trygt å gå til dem, og det tror jeg på. Man er bra kynisk om man sitter i trygge omgivelser bak tastaturet sitt, leser om det som har skjedd og holder tilbake informasjon. En ung jente er død, og alle som kan hjelpe til å løse drapsgåten har som plikt å gjøre det. Jeg har ingen tro på at drap på sexselgere har lavere prioritet enn andre drap. Politimester Bastian kommer ikke til å få noen lett hverdag om det er slik. Episoden fra Bergen er et godt eksempel på hvilke konsekvenser det får for Bastian når han snur det døve øret til Siter Lenke til kommentar
footman Skrevet Desember 23, 2015 Share Skrevet Desember 23, 2015 Politiet kan vel utlyse "dusør" til den som kommer med oppklarende opplysninger, jeg mener de burde være minst like rause med den dusøren som de var da de bevillget seg 15 millioner ekstra for å ta sexkjøpere tidligere i år. Kunne vært en indikator på hva det inkompetente og råtne politiet her til lands prioriterer. 1 Siter Lenke til kommentar
spenning1 Skrevet Desember 23, 2015 Share Skrevet Desember 23, 2015 Tidligere i år ga politiet kundene til Galina bot på 25.000, nå vil politiet gjerne ha hjelp fra dem. Helt klart et paradoks, men dette gjelder ikke å hjelpe 'dem' men å gi rettferdighet, eller i hvert fall svar til familien Sandeva. Og DET skylder de som vet noe å gi. Men, vet du noe så gi det anonymt. Sitter du nå og leser og grubler, gi det fra deg, men gi det gjerne i brevpost i stedenfor å brenne inne med det! 1 Siter Lenke til kommentar
tjukken Skrevet Desember 23, 2015 Share Skrevet Desember 23, 2015 Jeg hadde nok tipset anonymt. Ikke for å hjelpe politiet, men for å hindre at flere blir drept, selvfølgelig. Hadde gjort sikkerhetstiltak, sendt en mail med relevant info samt en klar beskjed om hva jeg synes om politiet og at jeg ikke stoler på dem nok til å gi info på annen måte. 1 Siter Lenke til kommentar
Idaws Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Politiet kan vel utlyse "dusør" til den som kommer med oppklarende opplysninger, jeg mener de burde være minst like rause med den dusøren som de var da de bevillget seg 15 millioner ekstra for å ta sexkjøpere tidligere i år.Kunne vært en indikator på hva det inkompetente og råtne politiet her til lands prioriterer. Det inkompetente og råtne politiet i Norge har den høyeste oppklaringsprosenten på drap i hele verden. Det er få drap i Norge som ikke blir oppklart. Dessuten har ikke politiet fått 15 millioner for å ta folk som kjøper sex. Så alt i innlegget ditt var feil. Gratulerer. 1 Siter Lenke til kommentar
ball1 Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Kunne vært en indikator på hva det inkompetente og råtne politiet her til lands prioriterer. Det var da voldsomt! Alt i samfunnet dreier seg vel ikke om sexkjøp, politi og lov om sexkjøp? 1 Siter Lenke til kommentar
footman Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 (endret) jo faktisk politiet fikk 15 millioner til å ta sexkunder tidligere i år. jeg har linket til dette tidligere. her http://www.nrk.no/norge/politiet-skjerper-jakten-pa-sexkjoperne-1.12503812 sitat: "Nå bruker de 15 millioner kroner i en offensiv mot sexkjøperne" I Internasjonal sammenheng kommer Norsk politi dårlig ut på etterforskning av drap. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/tina-saken-politiet-mangler-bevis-paa-at-de-siktede-var-i-stavanger/a/23538439/ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politi-hverdagen/vil-ikke-lenger-godta-henleggelser-med-kjent-gjerningsmann/a/23403225/ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/uloeste-norske-drap/riksadvokaten-for-mange-uloeste-drap/a/23403021/ politiet innrømmer selv at de ikke har gode nok etterforskere,senest i Tina saken.....mens mange andre land har det, f.eks Storbritannia. det råtne og inkompetente politiet gjelder over hele linjen, ikke bare for sexkjøp. er mange saker hvor dette har kommet til overflaten, og hvor politiet har vist at de ikke er å stole på og dekker gjerne over grove feil uten at det får konsekvenser. Endret Desember 24, 2015 av Gjest 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Mye grums om politiet her inne... Når en kjøper sex, så er en i faresonen. Det vet alle som kjøper (eller i det minste burde de vite det). Det er faktisk legitimt for politiet å bøtelegge. Det er en del av risikoen ved å kjøpe. Enten så må kjøperen leve med det, eller så får han rett og slett la være. Ang drapssaken, så mener jeg at den som har info MÅ si fra til politiet. Tenk på venner og slekt av den drepte - de fortjener å få oppklart saken. Da holder det ikke å sitte bak tastaturet og holde klaffen, bare fordi en er redd for et forelegg. Jeg tviler sterkt på at politiet kommer til å bøtelegge den som evt gir politiet informasjon. Sitter du på informasjon og ikke gir det til politiet, så er du faktisk med på å hjelpe en drapsmann! INGEN her inne er tjent med at noen holder tilbake informasjon. Tror dere at politiet får MER sympati med horekundenen dersom de blir kjent med at informasjon holdes tilbake? Siter Lenke til kommentar
Administrator Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 INGEN her inne er tjent med at noen holder tilbake informasjon. Tror dere at politiet får MER sympati med horekundenen dersom de blir kjent med at informasjon holdes tilbake? Informasjonen bør ikke holdes tilbake, men den bør gis anonymt dersom en har den aller minste mistanke om at en selv kan bli satt under etterforskning. Selv om en ikke har gjort seg skyldig i noe kriminelt, kan belastningen bli stor ved å bli satt under mistanke. Med min egen erfaring om politiets motiver og arbeidsmåte har jeg full sympati med de som ikke stoler fullt og fast på politiet. 1 Siter Lenke til kommentar
footman Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Politiet kan vel utlyse "dusør" til den som kommer med oppklarende opplysninger, jeg mener de burde være minst like rause med den dusøren som de var da de bevillget seg 15 millioner ekstra for å ta sexkjøpere tidligere i år.Kunne vært en indikator på hva det inkompetente og råtne politiet her til lands prioriterer. Det inkompetente og råtne politiet i Norge har den høyeste oppklaringsprosenten på drap i hele verden. Det er få drap i Norge som ikke blir oppklart. Dessuten har ikke politiet fått 15 millioner for å ta folk som kjøper sex. Så alt i innlegget ditt var feil. Gratulerer. er 32 uoppklarte drapssaker få ? og i tillegg er det i Norge ikke mange drapssaker sammenlignet med stort sett alle land i verden. http://www.nrk.no/norge/politiet-skjerper-jakten-pa-sexkjoperne-1.12503812 15 mill til å ta deg og meg 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Anonyme tips er ikke alltid særlig egnet. Politiet må kunne sjekket ut vitnet, kryssreferer med annen informasjon, etc. Det beste er å tipse politiet. Jeg har NULL sympati med de som nå sitter med informasjon, dersom de ikke går til politiet. Bot tviler jeg på de får. Men om så skulle være, så får de leve med det. Det er en del av risikoen... Siter Lenke til kommentar
Satyr Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Nå er en prostituert drept i Leeds også, til og med i et område administrert for at prostituerte skal kunne jobbe trygd og/eller i fred... Natt til lille julaften. Politiet i Leeds har fakket drapsmannen. http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/n ... -1-7640316 Er dette vanlig? Blir det drept prostituerte omtrent ukentlig, rundtom i Europa, uten at jeg har lagt merke til det før - eller kan det hende vi er vitne til en slags nyintensivering av forakt mot "syndige" mennesker i vår del av verden nå (en mentalitet som jeg hadde håpet forsvant senest på syttitallet en gang)... ? 1 Siter Lenke til kommentar
Satyr Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Ps. Det fantes ingen kjente trusler mot Galina, og det er utenkelig at en så gjennomført positiv og vennlig person - en helt unik sjel - hadde noen fiender. Ergo synes jeg folk kan ta det litt ro med all kveruleringen angående hvorvidt man skal snakke med politiet eller ikke. Det er veldig lite sannsynlig at noen her i gruppen vet noe som kan føre etterforskningen i saken videre - med mindre man befant seg på Bispekaia da hun ble drept, eventuelt at man var i nærheten der i Kongens Gate ved festningsbroen, hvor Galina jobbet og kanskje plukket opp siste kunden (som hun kjørte til Bispekaia for å betjene), rundt tiden hun kjørte derfra for siste gang. Jeg ser det som klart mest sannsynlig at det her dreier seg om et rovmord, utført av en kynisk sjel/sosiopat, for å få litt cash, en mobil og hva annet Galina hadde i bilen eller på seg, som vedkommende jævel fattet interesse for. 1 Siter Lenke til kommentar
The_Lynx Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Nå er en prostituert drept i Leeds også, til og med i et område administrert for at prostituerte skal kunne jobbe trygd og/eller i fred... Natt til lille julaften. Politiet i Leeds har fakket drapsmannen.http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/n ... -1-7640316 Er dette vanlig? Blir det drept prostituerte omtrent ukentlig, rundtom i Europa, uten at jeg har lagt merke til det før - eller kan det hende vi er vitne til en slags nyintensivering av forakt mot "syndige" mennesker i vår del av verden nå (en mentalitet som jeg hadde håpet forsvant senest på syttitallet en gang)... ? It's not any more common than other kinds of murder, but generally more amplified by the media because the combination of murder sensationalism and "margins of the society" makes it more appealing to people for some reason. 3 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Nå er en prostituert drept i Leeds også, til og med i et område administrert for at prostituerte skal kunne jobbe trygd og/eller i fred... Natt til lille julaften. Politiet i Leeds har fakket drapsmannen.http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/n ... -1-7640316 Er dette vanlig? Blir det drept prostituerte omtrent ukentlig, rundtom i Europa, uten at jeg har lagt merke til det før - eller kan det hende vi er vitne til en slags nyintensivering av forakt mot "syndige" mennesker i vår del av verden nå (en mentalitet som jeg hadde håpet forsvant senest på syttitallet en gang)... ? It's not any more common than other kinds of murder, but generally more amplified by the media because the combination of murder sensationalism and "margins of the society" makes it more appealing to people for some reason. Jeg tror nok det statistisk er mer vanlig om man sammenligner grupper( yrkesgrupper ). Det er nok også en fordel at pressen ser på dette som noe sensajonelt; det bestyr også at politimester Bastian ikke bare kan avskrive det som atter et prostitusjonsdrap fordi pressen henger på nakken deres hele tiden. Siter Lenke til kommentar
smili Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Ps. Det fantes ingen kjente trusler mot Galina, og det er utenkelig at en så gjennomført positiv og vennlig person - en helt unik sjel - hadde noen fiender. Ergo synes jeg folk kan ta det litt ro med all kveruleringen angående hvorvidt man skal snakke med politiet eller ikke. Det er veldig lite sannsynlig at noen her i gruppen vet noe som kan føre etterforskningen i saken videre - med mindre man befant seg på Bispekaia da hun ble drept, eventuelt at man var i nærheten der i Kongens Gate ved festningsbroen, hvor Galina jobbet og kanskje plukket opp siste kunden (som hun kjørte til Bispekaia for å betjene), rundt tiden hun kjørte derfra for siste gang. Jeg ser det som klart mest sannsynlig at det her dreier seg om et rovmord, utført av en kynisk sjel/sosiopat, for å få litt cash, en mobil og hva annet Galina hadde i bilen eller på seg, som vedkommende jævel fattet interesse for. Ikke vanlig jeg paster en hel post, men sjelden jeg har snakket med et mer likandes vesen, enn Galina. Tror noK du har rett Satyr, men dersom noen har lagt merke til hva som helst, et bilmerke, litt grisekjøring på nevnte tidspunkt, Psycho oppførsel på st. hanshaugen, you name it... Si ifra! På den måten du er komfortabel med, selv om det nok ikke er noe å frykte. Politimenn treffer gledespiker de og, om ikke vet de at mange andre gjør det Til sammenligning vil jeg trekke fram nokasranet, statistisk sett ville nok flere hundretalls, mest sannsynlig tusentalls personer reagert med forferdelse på drapet på henne, kontra en politimann, som tjener til livets opphold på å gjøre livet surt for menigmann. Hvor mange tror dere blir tatt for hvitsnippkriminalitet, med millioner, milliarder i utbytte kontra småkjeltringer som jør det grunnet lite reelt annet valg? Hvor mange pengesterke tror dere blir fakka, grunnet sexkjøpsloven, kontra arbeidsfolk, som ikke kan/vil ofre mer penger enn nødvendig, hos nydelige jenter som grunnet lavere priser må løpe en langt større risiko for politiet, grunnet flere kunder, rimeligere/mer utrygt møtested, etc. Vil anmode anstendige politimenn der ute om å unnlate å trakassere vanlige arbeidsfolk og prostituerte. Konsentrer dere om slemme kunder/undertrykkende halliker . Selv om dere får færre stjerner i boka, vil dette føre til et bedre samfunn, der flere slemme kunder/undertrykkende halliker blir tatt, eller? Fordi flere er villige til å samarbeide med politiet.... Både kunder o gledespiker. Arrester meg jerne ved logisk brist, selv om du ikke er politi Eller dersom det er vinklinger jeg ikke tenker på. Håper virkelig de beste innen politietaten får lov å engasjere seg i saken, en person som Robin i Rogaland politidistrikt, kåret til årets politimann, fordi han trasset hele etaten, da han mente å ha sett ting i drapssaken, ikke de andre hadde sett. Helt uavhengig av prestisje. Mulig jeg overdriver, men den dama fortjener så uforbeholdent den best tenkelige etterforskning, uten at jeg har vært intim med henne. Hvil i fred Galina, du vil bli husket av flere enn du tror... 1 Siter Lenke til kommentar
The_Lynx Skrevet Desember 24, 2015 Share Skrevet Desember 24, 2015 Jeg tror nok det statistisk er mer vanlig om man sammenligner grupper( yrkesgrupper ). Speaking strictly 'death on the job' kind of statistics, yeah. It's a high risk occupation. However when it comes to homicide rates in general, I'm proportionally more likely to be killed by a partner or an ex-partner than to die on the job as a prostitute. Mind - proportionally. I am accounting for the disparity in sample sizes. From what I recall the homicide rates in case of prostitution strongly 'favor' certain groups. Transwomen are most likely to be attacked and killed, regardless if they are an indoor or an outdoor worker. These are hatecrimes moreso than strictly prostitution-related attacks, though. Trans-workers just happen to be an easy target in an already vulnerable group. Outdoor workers are also vastly more affected than us indoor folks. 2 Siter Lenke til kommentar
Idaws Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 er 32 uoppklarte drapssaker få ? og i tillegg er det i Norge ikke mange drapssaker sammenlignet med stort sett alle land i verden. http://www.nrk.no/norge/politiet-skjerper-jakten-pa-sexkjoperne-1.12503812 15 mill til å ta deg og meg 42 uoppklarte drap siden 1934 er få. Du kan jo sjekke statistikken i andre land. 15 mill er tildelt og skal brukes for å ta bakmenn. Altså menneskehandel. De står at ideen er å få kundene til å slutte å kjøpe. Men både du og jeg vet at dette er spill for media og storting for å vise at de tar loven alvorlig. De vil kjøre noen aksjoner såklart, men utover det er risikoen for å bli tatt minimal. Og det vil den fortsette å være. For sannheten er at politiet har viktigere ting å foreta seg enn å løpe gatelangs i Oslo å hekte horekunder. De tar ikke loven seriøst, og så lenge horene og kundene ikke lager spesielt mye bråk, og holder seg på anviste plasser, får de stort sett drive i fred. 1 Siter Lenke til kommentar
valdres Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 15 mill er ikke mye penger, noen få stillinger, og litt overtid så er de pengene borte. 15 mill ser bra ut på papiret, men egentlig er det en vits. De fleste her inne er vel også enige om at bakmenn som utnytter jentene bør taes. At det går med en og annen uforsiktig horekunde i dette dragsuget må man forvente. For jeg tror folk skal være rimelig uforsiktige for å bli tatt. 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest kanon Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Om noen sitter på info, så kan man gå via advokat for å gi ifra seg/opplyse omd et man evnt måtte vite Det var den beste og mest kreative løsning av alle som har skrevet her inne. Kontakt en advokat, fortell hva du vet, gjerne på et A4 ark og be advokaten bringe dette videre. Du oppnår to ting. Du knytter en advokat til deg for før eller siden vil du ha behov for juridisk bistand og du får overlevert viktige opplysninger. Så til min paranoya. Greit at jeg har konspirasjonsteorier og ser spøkelser på høylys dag meg jeg er beklageligvis ikke aleine om det. Skulle ønske det bare var jeg for da kunne jeg kanskje bli kvitt min paranoya men slik er det beklageligvis ikke. Det virker som at vi er mange med samme problem, det har jeg fått inn en del mailer om. Siter Lenke til kommentar
Idaws Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Konspirasjonsteoretikere finnes det mange av. Men det betyr ikke at de har rett. 1 Siter Lenke til kommentar
Administrator Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Konspirasjonsteoretikere finnes det mange av. Men det betyr ikke at de har rett. Det betyr ikke at de tar feil heller. 1 Siter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet Desember 25, 2015 Share Skrevet Desember 25, 2015 Konspirasjonsteoretikere finnes det mange av. Men det betyr ikke at de har rett. Det betyr ikke at de tar feil heller. Men å kaste bort energien på en enkel drapssak er bortkastet tid; det finnes en uendelighet av langt mer høytflyvende konspirasjonsteorier der ute. Bruk energien på dem istedet og la politiet få den informasjonen de trenger for å komme videre. I øyeblikket sitter de sikkert og graver i logger fra basestasjoner i området og river seg fortvilet i håret over uregistrerte SIM kort. La oss håpe at de kommer til bunns i dette med eller uten kanons hjelp. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg