Gå til innhold

Bankboks


Gjest

Anbefalte innlegg

Nei, det er visst en saga blott. Har med skjulte formuer å gjøre. Sikkerhet er jo ikke noe bra for oss vanlige mennesker. Løsningen er kanskje: Kjøp en pistol og gå med alle kontanter skjlut nær inntil kroppen. :)

Leser forresten i dag at rekordmange mennesker har oppgitt skjulte formuer i utlandet i året som gikk. Hadde det ikke vært smartere å reise til utlandet og bruke formuen der? Det virker som at mange har latt seg skremme. Hvis jeg hadde hatt formue i utlandet ville jeg ikke vært så dum at jeg oppga det til norske myndigheter.

Lenke til kommentar

Bankboksens tid er over, markedet for bankbokser i Oslo har vært tilnærmet dødt de siste 10 årene. Det er ikke lenger noen lønnsomhet i å bruke verdifull real estate i sentrum på slikt lenger, det er bare å innse.

 

Enkelte distriktsbanker i østlandsregionen (tenk Lillestrøm, Strømmen, Sandvika, Hønefoss etc) har ennå, har jeg latt meg fortelle. Ikke forvent at det varer i mange år fremover, men det kan jo være en mulighet å sjekke ut.

Lenke til kommentar

så lenge filialen lever så lever også bankboksene.

Men både postboks og bankboks er på vei ut. Lokale gamle banklokaler har.

 

de fleste forventer da lønnskonto i den banken. 

 

Lillestrømbanken for.eks

 

Lenke til kommentar

Den gang vi bodde i Bamble hadde vi boks. Bunadsølv og sølvtøy. Den boksen hadde vi faktisk til i 2014. Det var ikke noen liste på å leie boks lenger fikk vi vite. Før i tiden så hadde gamlingene en boks full av penger som ble tømt til Jul og etterfylt i Januar. Det vet likningsmyndighetene så da forsvant de kundene. Hvor folk nå gjør av sine verdigfulle smykker aner jeg ikke men bunadsølv blir fort 40 lapper og skulle en spandere en ring på fruen så ble det fort like mye. Og mens vi er inne på smykker. Hvor mye koster to diamant øredobber med diamanter på størrelse med store erter - nesten kirsebær? Tjener tjenestepersoner i politiet så fett?? ( ringen var av samme type og klokka var ikke Timex den heller)

Endret av kanon
Lenke til kommentar

Det er ikke størrelsen som har alt å si, men også kvalitet (høres det kjent ut?). Det er mange ulike skalaer på alt fra klarhet og farge til type sliping og størrelse. Jeg kan gå og kjøpe en 2-karatsring til en tyvendedels av prisen som en 1-karatsring med langt bedre kvalitet. De lager også smykker av zirkonia og diverse "diamanter". Videre finnes det blanke safirer, sorte diamanter and the list goes on. Den eneste som noengang kommer til å vite hva en har i ørene/på fingeren er en selv om man kjøper selv i butikk. 

Men over til bankboks. Er det blitt ulovlig på grunn av svarte penger eller hva? 

Lenke til kommentar

Neida er ikke ulovlig. Men en naturlig prosess av at filialene forsvinner eller reduserer personalet og da ønsker bankene å ha en fornuftig leiekostnad per ansatt og det går utover det området der det ikke er ansatte. 

Da jeg lette etter det fant jeg ut at de bankene Som hadde var det ikke bare bare å få den bankboksen heller. 

Så bankboks er fullt lovlig bare lite tilgjengelig fordi banken ikke vil ta den kostnaden.

Lenke til kommentar
1 time siden, baloo77 skrev:

Så bankboks er fullt lovlig bare lite tilgjengelig fordi banken ikke vil ta den kostnaden.

Bankene er ganske flinke til å ta seg betalt, så det er vel først og fremst et spørsmål om hva kundene vil betale. Det er som med alt annet: For høy pris = for få kunder. :)

Lenke til kommentar
4 timer siden, Kylling36 skrev:

For ordens skyld, Nordea på Majorstuen har bankbokser fremdeles. Du må riktignok være kunde i Nordea.

Nei, de skal også legges ned og kunder må tømme boksene sine, ifølge kundesenteret. 

Lenke til kommentar
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...