Gå til innhold

Facebook sexkjøp


Gjest

Anbefalte innlegg

Politiet på Grenland er noe for seg selv, skjønner man - både ut i fra dine beretninger, og litt annet jeg har sett.

Det du skriver er nok ytterst lite relevant for hvordan politiet jobber i de store sexkjøpsbyene: Oslo, Bergen, Stavanger.

Men i småby-Norge finnes det nok flere drittdistrikter a la det du er underlagt.

Skal ikke underslå at de er noe for seg selv men jeg tror Trondheim er like mye plaget. Alt er jo opp til politimester.

Det er jo en grunn til at jeg ikke nevnte Trondheim - for alle vet forhåpentligvis at trønderhovedstadspurken er dyneløftingsnazier. Må være en ganske spesiell politikultur og også politisk klima der oppe...

Lenke til kommentar
  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • spenning1

    10

  • Administrator

    7

  • footman

    7

  • Satyr

    4

Tror dette stemmer ganske bra. En eskorte jeg kjenner ganske godt sier at hun ved et par anledninger i 2 forskjellige byer her nede i sør har blitt oppsøkt av politiet. De har sjekket flybilletter etc, tydelig på jakt etter bakmenn og organisatorer. Var overhodet ikke interessert i kunder. Når de forstod at hun var selvstendig så forsvant de, og hun så ikke mer til dem. Ikke ble hun kastet ut av hotellene heller, selv om politiet tydelig visste at hun hadde hatt kunder der.

..men det som er tragisk er at skulle man være på besøk hos jentene når politiet gjør sine runder innom dem så får man 25.000 i bot uansett....hjelper ikke om jenta viser seg å være selvstendig og uten bakmenn.

Lenke til kommentar
Tror dette stemmer ganske bra. En eskorte jeg kjenner ganske godt sier at hun ved et par anledninger i 2 forskjellige byer her nede i sør har blitt oppsøkt av politiet. De har sjekket flybilletter etc, tydelig på jakt etter bakmenn og organisatorer. Var overhodet ikke interessert i kunder. Når de forstod at hun var selvstendig så forsvant de, og hun så ikke mer til dem. Ikke ble hun kastet ut av hotellene heller, selv om politiet tydelig visste at hun hadde hatt kunder der.

..men det som er tragisk er at skulle man være på besøk hos jentene når politiet gjør sine runder innom dem så får man 25.000 i bot uansett....hjelper ikke om jenta viser seg å være selvstendig og uten bakmenn.

. ..... og det kun i de tilfeller jenta bekrefter sexkjøp. Gjør hun ikke det så er det ingen bot. Er du dum og erkjenner sexkjøp så er det en annen ting, men kravet er vel at det er bevist at kjøp er foregått. I strafferetten er det vel slik at kun egen tilståelse uten noen form for bevis ikke holder.

Lenke til kommentar
Tror dette stemmer ganske bra. En eskorte jeg kjenner ganske godt sier at hun ved et par anledninger i 2 forskjellige byer her nede i sør har blitt oppsøkt av politiet. De har sjekket flybilletter etc, tydelig på jakt etter bakmenn og organisatorer. Var overhodet ikke interessert i kunder. Når de forstod at hun var selvstendig så forsvant de, og hun så ikke mer til dem. Ikke ble hun kastet ut av hotellene heller, selv om politiet tydelig visste at hun hadde hatt kunder der.

..men det som er tragisk er at skulle man være på besøk hos jentene når politiet gjør sine runder innom dem så får man 25.000 i bot uansett....hjelper ikke om jenta viser seg å være selvstendig og uten bakmenn.

. ..... og det kun i de tilfeller jenta bekrefter sexkjøp. Gjør hun ikke det så er det ingen bot. Er du dum og erkjenner sexkjøp så er det en annen ting, men kravet er vel at det er bevist at kjøp er foregått. I strafferetten er det vel slik at kun egen tilståelse uten noen form for bevis ikke holder.

I praksis har du ikke noe du skulle ha sagt, blir du påtruffet hos en gledespike av politiet så skal du være bra til å snakke for deg for å komme ut av det,..."nei Onkel her skal du høre, jeg er her bare for å ....drikke kaffe jeg,...jeg kjenner henne fra før nemlig og hun lager såå god kaffe skjønner du,...selger hun sex sier du ?!... nei det visste ikke jeg noe om!....men når du sier det så stusset jeg egentlig litt over at hun satt her i bare bh, truse og høye hæler...." :roll: ....

så hvis du nekter for å være der for å kjøpe sex, da må du ta det til retten og det er det ingen som ønsker med alt det medfører av belastning og det vet politiet meget godt, og derfor er det bare å innrømme, betale og få saken avgjort....

Lenke til kommentar

..men det som er tragisk er at skulle man være på besøk hos jentene når politiet gjør sine runder innom dem så får man 25.000 i bot uansett....hjelper ikke om jenta viser seg å være selvstendig og uten bakmenn.

. ..... og det kun i de tilfeller jenta bekrefter sexkjøp. Gjør hun ikke det så er det ingen bot. Er du dum og erkjenner sexkjøp så er det en annen ting, men kravet er vel at det er bevist at kjøp er foregått. I strafferetten er det vel slik at kun egen tilståelse uten noen form for bevis ikke holder.

I praksis har du ikke noe du skulle ha sagt, blir du påtruffet hos en gledespike av politiet så skal du være bra til å snakke for deg for å komme ut av det,..."nei Onkel her skal du høre, jeg er her bare for å ....drikke kaffe jeg,...jeg kjenner henne fra før nemlig og hun lager såå god kaffe skjønner du,...selger hun sex sier du ?!... nei det visste ikke jeg noe om!....men når du sier det så stusset jeg egentlig litt over at hun satt her i bare bh, truse og høye hæler...." :roll: ....

så hvis du nekter for å være der for å kjøpe sex, da må du ta det til retten og det er det ingen som ønsker med alt det medfører av belastning og det vet politiet meget godt, og derfor er det bare å innrømme, betale og få saken avgjort....

Tror ikke det er så enkelt, men er det riktig det du sier så er rettssikkerheten absolutt i fare. Man presses altså til å erkjenne et forhold som det beviselig ikke kan føres sannhetsvitne til eller at "onkel" selv har sett handlingen. Det er m.a.o. ingen som har turt å protestere. True noen med rettssak - eller true noen til å foreta seg noe som kan medføre stfaff er ikke bra. Skulle ønske at det var noen som hadde baller til å stå imot deresom de blir påstått å ha kjøpt sex uten bevis.

Lenke til kommentar

jeg skal ikke spore mer av, men ref til det Toffe skriver i siste post, ja skulle ønske det var noen som tok en slik sak som beskrevet (ingen bevis, både kunde og selger innrømmer ingenting) til retten og fikk prøvet den der, for jeg mener også at dette trenges prøvet slik at man kan se hvor rettssikkerheten står her i landet.....for oss vanlige horekunder ;)

Lenke til kommentar

så hvis du nekter for å være der for å kjøpe sex, da må du ta det til retten og det er det ingen som ønsker med alt det medfører av belastning og det vet politiet meget godt, og derfor er det bare å innrømme, betale og få saken avgjort....

og det er her de vet at de kan ta deg for i følge noen som har vært til forhør får du følgende valg. Godta politiets påstand eller få et Helvete på jord. De lokker deg med strafferabatt om du er snill gutt eller du trues med at du virkelig skal få vite hvor David kjøpte ølet. Skal du først kjøpe så ville jeg ikke brukt FB til slikt.

Ref: De to med advokat i skjorteermen der Onkel skjønte at en rettssak ville de tape eller de ville ikke få noe på de to. Resultat. hele lefsa med saken dumpet ned i postkassa til deres koner med politiets stempel. De ble begge skilt, gjett hva slikt koster!

NB: Han ene oppholder seg nå så mye som han kan utenfor Norges grenser og han neste er i Thailand på kjærringjakt.

Lenke til kommentar

Tror ikke politiet i nevneverdig grad bryter inn i leiligheter hvor folk har kjøpesextransaksjoner i Oslo, Bergen, Stavanger... småby-Norge, hvem vet, sikkert mulig, ingen vet hvor den amatørpolitiharen hopper..

(Har noen hørt om at noen har fått politiet bankende på døren til elskovsredet i Oslo??)

Vel, tilbake til trådens tema :-)

Lenke til kommentar

(Har noen hørt om at noen har fått politiet bankende på døren til elskovsredet i Oslo??)

Ja.

Husker ikke hvem, men i hvert fall én her har blitt tatt. Og vi har da sett politiaksjoner på TV.

Lenke til kommentar

(Har noen hørt om at noen har fått politiet bankende på døren til elskovsredet i Oslo??)

Ja.

Husker ikke hvem, men i hvert fall én her har blitt tatt. Og vi har da sett politiaksjoner på TV.

Kortsagt tatt med buksa nede og tilstått.

Lenke til kommentar
Kan være fordi nr og e-post adresser som blir brukt for å opprette Div kontoer, registreres og "kommuniserer" med hverandre når du oppretter en annen brukerprofil, pluss at når du foreksempel bruker Facebook appen så legges automatisk inn de du har som kontakter i telefonen ( ikke at du har de som venner men at du kan legge de til) også har vi det gående Hehe litt rotete skrevet

Det er sikkert riktig, men når man bruker forskjellige navn, epost-adresser og nummer, og det kobles likevel, begynner det å bli skummelt. Profiler man aldri har hatt noe med å gjøre, og ikke engang har felles kjente, dukker opp som "folk du kanskje kjenner", og til og med får venneforespørsler fra. Det er IKKE greit.

Enig i det, hvis de forskjellige kontoene med forskjellige email adressene brukes på samme mobil f.eks. Blir det som om mobilen kommuniser på kryss og tvers..

Lenke til kommentar
Kan være fordi nr og e-post adresser som blir brukt for å opprette Div kontoer, registreres og "kommuniserer" med hverandre når du oppretter en annen brukerprofil, pluss at når du foreksempel bruker Facebook appen så legges automatisk inn de du har som kontakter i telefonen ( ikke at du har de som venner men at du kan legge de til) også har vi det gående Hehe litt rotete skrevet

Det er sikkert riktig, men når man bruker forskjellige navn, epost-adresser og nummer, og det kobles likevel, begynner det å bli skummelt. Profiler man aldri har hatt noe med å gjøre, og ikke engang har felles kjente, dukker opp som "folk du kanskje kjenner", og til og med får venneforespørsler fra. Det er IKKE greit.

Enig i det, hvis de forskjellige kontoene med forskjellige email adressene brukes på samme mobil f.eks. Blir det som om mobilen kommuniser på kryss og tvers..

Jeg har to kontoer på FB og jeg bruker Instagram på telefonen også. Det tok litt tid før jeg forsto hva som foregikk, det er rett og slett blitt en herlig suppe. Jeg prøver så godt jeg kan og skille "skit og kanel", men lett er det ikke.

Jeg tør ikke fortelle hva som dukket opp her en dag; vær forsiktig :shock:

Lenke til kommentar
Jeg har to kontoer på FB og jeg bruker Instagram på telefonen også. Det tok litt tid før jeg forsto hva som foregikk, det er rett og slett blitt en herlig suppe. Jeg prøver så godt jeg kan og skille "skit og kanel", men lett er det ikke.

Jeg tør ikke fortelle hva som dukket opp her en dag; vær forsiktig :shock:

Jeg har ingen telefon med internet på. Jeg bruker forskjellige telefoner til forskjellige formål. Det er en gåte for meg hvordan jeg har fått eskorter inn på listen over folk jeg kanskje kjenner. Ikke for det, for meg er det ikke farlig for jeg har ingen i familien som bruker FB, og uansett ville de neppe se hvilke "folk jeg kanskje kjenner" som forbindes med min profil. Skummelt er det likevel, og det indikerer at hvis man vil ha en viss sikkerhet, så holder man seg LANGT unna Facebook hvis man har "lyssky virksomheter" gående. Hvis du har to forskjellige profiler, føler jeg meg ganske sikker på at det ikke er særlig kunst for FB å koble dem sammen.

Lenke til kommentar
Tror ikke politiet i nevneverdig grad bryter inn i leiligheter hvor folk har kjøpesextransaksjoner i Oslo, Bergen, Stavanger... småby-Norge, hvem vet, sikkert mulig, ingen vet hvor den amatørpolitiharen hopper..

(Har noen hørt om at noen har fått politiet bankende på døren til elskovsredet i Oslo??)

Vel, tilbake til trådens tema :-)

for å raskt skyte inn,...det å bli påtruffet hos en gledespike av politiet betyr ikke at politiet må banke på døra eller komme seg inn i leiligheten hvor sexsalget eventuelt foregår...de trenger bare stå utenfor leiligheten og observere døra, og når til slutt man kommer ut fra leiligheten så stopper politiet deg, og vil vite hvem du er og hva du har gjort der inne, det er da man får problemet med å komme med en god forklaring....mao politiet har dermed en lett jobb med å hanke inn 25 K.

Lenke til kommentar
For at man skal kunne straffes for forsøk må man ha påbegynt forbrytelsen men ikke fullført den. Hvis man har forsøkt å begynne på noe straffbart, men ikke lyktes, er man i en gråsone. Og har man forsøkt å begynne på noe men ikke kommet så langt at den straffbare handlingen er påbegynt, så har man ikke gjort noe straffbart.

Dette er en litt komplisert del av strafferetten, og det er ikke så godt utredet i forarbeidene til "sexkjøpsloven".

Politiet ser dette problemet, og de ulike politidistriktene har tatt ulike tilnærminger til det. Dermed har politiet i blant annet Trondheim og Bergen tatt en mye mer dristig tilnærming til dette enn politiet i Oslo. I Oslo har vi ennå ikke hatt disse ganske drøye bruddene på straffeprosessloven og uskyldspresumpsjonsprinsippet i EMK som man har hatt i Trondheim og Bergen.

Og hvorfor blir ikke slike ting satt på spissen i rettsapparatet? Vel, hvis onkel ringer deg og sier at du kan betale ei bot og få saken ut av verden, eller protestere og så bli dratt inn til et avhør, så tipper jeg du betaler. SELV OM politiet bryter en rekke grunnleggende prinsipper i strafferetten ved å gå frem på den måten.

Dette er ganske bevisst fra politiets side.

Men hvis du skulle få en sånn telefon, så si nei og gå til advokat. Gå til en advokat som spesialiserer seg i strafferett og gjerne også menneskerettigheter. Gjerne en av de kjente.

For det politiet har drevet med i en del saker, er ren utpressing.

Veldig bra skrevet. Imidlertid så er det igjen vurdering av nedre grense for forsøkets straffefrihet som legges til grunn. Det er jo en dom på dette hvor "kjøperen" trakk seg i innledende fase.

Lenke til kommentar
Veldig bra skrevet. Imidlertid så er det igjen vurdering av nedre grense for forsøkets straffefrihet som legges til grunn. Det er jo en dom på dette hvor "kjøperen" trakk seg i innledende fase.

Sikkert bra skrevet, men det har ikke så mye med emnets tema å gjøre.

Skal vi prøve å holde oss til saken?

Lenke til kommentar

Eg har ikkje sånn fancy mobil eller ipad. Men når eg er hos min vennine låner eg en samsung som hun ikkje bruker mer.

Den bruker eg til å surfe og chatte med. Aldri tenkt at hon kan få problemer?

F.b.profilen min er og oppretta på den :-/

Lenke til kommentar
og det indikerer at hvis man vil ha en viss sikkerhet, så holder man seg LANGT unna Facebook hvis man har "lyssky virksomheter" gående. Hvis du har to forskjellige profiler, føler jeg meg ganske sikker på at det ikke er særlig kunst for FB å koble dem sammen.

Har operert med to kontoer lenge, den ene til "normal" familiære kontakter og såkalte venner. Den andre til å holde kontakt med likesinnede slike som dere som leser her. Det hender at disse to blandes sammen men da er det som regel min feil, har ikke lukket den ene og da går systemet i surr. For FB er det ingen kunst å koble disse to i sammen for de kommer jo i fra samme IP adresse. Det blir som min hotmail adresse som er i fra tidenes morgen med pc i Norge. Har selvklart noen adresser til men kun to hotmail. Jeg får ikke logget på begge to samtidig i fra samme pc for da kommer det opp - du er alt pålogget. Så til sexkjøp på FB og vi har jo en lukket, la meg kalle det klubb. En for BB og en for gutta i Grenland og en for thaimassaje. Han som opprettet thaimassasjegruppen klasket inn at han ønsket et han hadde ei thaidame gjerne skilt sådan som han/hun kunne besøke en gang i måneden. En gjøk rapporterte dette øyeblikkelig til FB og de to innleggene ble fjernet for en kunne lese i mellom linjer at hun ville jo få fordeler av dette. Når det er av sine egne en skal ha det så er det neimen ikke så greit å bevege seg i grenseland.

Og har rammer loven under beltestedet. Hvorfor i allverden skulle ikke en mann som har havnet i rullestol kunne få besøk av ei villig thaidame?

Jeg vet selv hvordan det er å sitte i rullestol noen uker etter diverse operasjoner. Det er ikke så moro.

Lenke til kommentar
Feil. De plikter å gjøre deg kjent med saken og dine rettigheter. Dette har vært anført en rekke ganger i forummet.

okay da,.. men du må likevel komme med en god forklaring på hva du har gjort der inne...utfallet blir det samme, 25 k fattigere...ferdig snakka.

Lenke til kommentar
  • 2 weeks later...
........Dette er en av grunnene til at jeg ikke er på facebook. Der dukket opp allslags "forbindelser" som jeg ikke ønsker å ha assosiert med min profil. ....... . Jeg forstår ikke hvordan de finner koblingen .....

Jeg skjønner heller ikke hvordan de finner eller tillater koblingen; jeg kan ta et bilde med min mobiltelefon og "dele" dette på FB, uten at jeg i det hele tatt logger inn på FB!? Skal jeg ellers inn på FB på mobil, må jeg imidlertid logge inn på vanlig måde, dvs med brukernavn og passord???

Bruker du messenger? Jeg fikk spørsmål om å gi fra meg ALT av bilder, kontakter osv..... hvilket var et "tilbud" jeg seff avslo.

Lenke til kommentar
Feil. De plikter å gjøre deg kjent med saken og dine rettigheter. Dette har vært anført en rekke ganger i forummet.

okay da,.. men du må likevel komme med en god forklaring på hva du har gjort der inne...utfallet blir det samme, 25 k fattigere...ferdig snakka.

De må bevise at du har betalt, så lenge jenta ikke sier noe så må dette bevises., at hun selger sex betyr ikke at du har betalt.

Jeg har da knullet gratis jeg å. Da jeg bodde i Gjestsand hadde jeg fast elsker som løp ned dørene mine(bare svak for gutter mellom 20-25 som knuller som kaniner) , og som jeg slipper å tenke på klokka :D Gutten hadde fått stallsjokk om han hadde blitt stoppet av politiet, for han hadde null peiling på hva jeg drev med.

Tar du ut ikke rett sum til jenta noen dager før vill de får vanskelig å bevise dette, ord mot ord for deg og jenta, om du ikke vært så dum at du har avtalt på sms :P

NEKT , ta saken til retten, dvs de kommer ikke til retten, og du blir dømt, for de har ikke bevis.

Fabrikkere en sannsynlig løgn.

Fatter ikke hvordan menn aksepterer når de blir tatt. Det skal bevises , politiet må sansynligjøre med 98 % at du har kjøpt sex , dvs de må ha konkrete bevis, ikke ord mot ord , type sms , se at du leverer penger, ol.

Det er ikke bevis at du er hjemme til en hore.

Lenke til kommentar

Celin,...les hva som er skrevet før, ja de fleste som bli stoppet av politiet på vei ut av en prostituerts leilighet vet at bevisbyrden ligger hos politiet og at det er vanskelig for politiet å skaffe bevis, når både kunde og selger ikke vil innrømme noe, MEN pga den belastningen og publisitet o.l det medfører å ta det til retten så tørr de aller fleste ikke gjøre det, og dette vet politiet, og dette utnytter de for det det er verdt, ....for de vet i likhet med personen som er stoppet at det da er 'lettere' for personen å betale 25K og bli ferdig med det enn å måtte møte opp i retten og komme med en god bortforklaring.

Vis gjerne til konkrete saker/tilfeller (hvis du/dere har) der noen som er blitt stoppet på vei utfra en prostituerts leilighet, og politiet ikke har noen håndfaste bevis, og har tatt det til retten og blitt frikjent, eller ikke blitt dømt eller hva det skal kalles, er ikke så inne i de juridiske termer, men du/dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...