Gå til innhold

Fyll og voldtekt


Gjest

Anbefalte innlegg

En stund tilbake så jeg en dritings fyr som gikk rundt i horestrøket i Oslo. Han klarte knapt stå på beina. En gatejente plukket ham opp og fikk ham med seg - hun måtte støtte ham underveis, og hjelpe ham å plukke opp lommeboka som han mistet.

Når han våknet opp dagen etter, var det sannsynligvis ikke med en bra følelse - og garantert ikke med full lommebok. Gudene vet om han hadde kone/dame, og hva konsekvensene der var.

For meg er slikt ganske enkelt ran, og hvis det ble noe fysisk aktivitet vil jeg nærmest kalle det voldtekt av fyren. I hvert fall ifølge gjeldende feministisk retorikk (og jeg er jo feminist). Men i folkeøyne er han nok bare en dust som fortjener alle negative konsekvenser som måtte ramme ham...

Lenke til kommentar
For meg er slikt ganske enkelt ran, og hvis det ble noe fysisk aktivitet vil jeg nærmest kalle det voldtekt av fyren. I hvert fall ifølge gjeldende feministisk retorikk (og jeg er jo feminist). Men i folkeøyne er han nok bare en dust som fortjener alle negative konsekvenser som måtte ramme ham...

Dette går selvfølgelig bare den ene veien og det er kun kvinner som skal oppfordres til å synes synd på seg selv. Og ofte gjør de det kun fordi de har blitt opplært til det og ikke fordi det faktisk har skjedd noe galt. To tenåringer blir stupfulle og har sex? Gutten sin feil, det er voldtekt hvis jenta finner ut at hun angrer morgenen etter, og det var i hvert fall ikke hennes egen skyld. Feministhelvete.

Akkurat som rasisme i USA. Hvis en svart mann hilser en annen svart mann med "what's up my n i g g e r?" så er det god stemning og ingen problem. Men hvis en hvit mann sier det til en svart mann så bryter helvete løs og det er det verste han kunne ha sagt. L A T T E R L I G !

Herregud, ordet nigger ble til og med sensurert her ser jeg. Det bare understreker poenget mitt ennå mer. Blir vel bannet for å omgå sensuren nå, for det har jeg sett admin gjøre før. Nettopp fordi han er en av de som ikke har skjønt det.

Lenke til kommentar
For meg er slikt ganske enkelt ran, og hvis det ble noe fysisk aktivitet vil jeg nærmest kalle det voldtekt av fyren. I hvert fall ifølge gjeldende feministisk retorikk (og jeg er jo feminist). Men i folkeøyne er han nok bare en dust som fortjener alle negative konsekvenser som måtte ramme ham...

Vet du hva som skjedde når du ikke så dem lenger? Hva om jenta bare ville hjelpe mannen? Er det helt utenfor din tankeverden at det finnes litt godhet i en som er prostituert?

Dette er å gjøre for raske konklusjoner. Man skal ikke dømme om noe man ikke vet eller har greie på.

Lenke til kommentar
Herregud, ordet (bannet) ble til og med sensurert her ser jeg. Det bare understreker poenget mitt ennå mer. Blir vel bannet for å omgå sensuren nå, for det har jeg sett admin gjøre før. Nettopp fordi han er en av de som ikke har skjønt det.

Det er ingen som tvinger deg til å være medlem her om du ikke liker forumet eller ikke deler admins holdninger.

Hvis det er noe jeg ikke har forstått, så kan kanskje du forklare det?

Lenke til kommentar

Det er - var - en kjent sak at jenter i Oslo i tidligere tider lurte fulle menn opp i stry med å plukke dem opp og enten ran dem eller pule dem og i ettertid presentere regningen.

En er faktisk ansvarlig for sine handlinger som full.

Det var også en kjent taktikk å skjenke jenta full for så å pule henne og jeg tror ikke den taktikken har gått av moten. For 50 år siden kunne den jenta bare glemme å anmelde slikt for hun hadde drukket seg sanseløs beruset og blitt pult. I dag er det betegnet som voldtekt.

Men det er helt riktig som det ble hevdet at har du drukket deg full som mann og blitt utnyttet i fylla så vil ingen lette på en finger om vedkommende anmelder slikt. Skjønt han ville neppe anmeldt det.

De fleste menn har en aldeles utmerket hengepikk i fylla bortsett i fra en jeg kjente der staven sto rett opp selv om han lå rett ned. Han var glad i damer men damene var faktisk enda mer glad i han så her var det gode muligheter for kvinnelig overgrep. Beklageligvis er han død og begravet.

Uansett så har Storting, Regjering og såkalte fagpersonell i diverse Departementer fastslått at loven er slik at er du full eller dopet og ikke i stand til å ta vare på deg selv om dette er din egen skyld, blir pult så er det voldtekt.

Lurer på om min drosjekollega som våknet opp i ei seng i 28 etasje i ei blokk i Moskva med ei tante hadde blitt tiltalt for voldtekt i Russland?? Han kunne ikke huske henne i fra kvelden før.

Lenke til kommentar
Det er - var - en kjent sak at jenter i Oslo i tidligere tider lurte fulle menn opp i stry med å plukke dem opp og enten ran dem eller pule dem og i ettertid presentere regningen.

Det er liten tvil om at sånt skjer, men å anta at det skjer hver gang uten å kjenne forholdene, er å gå for langt. For alt vi vet er vedkommende en nær slektning av jenta, og det eneste hun ville var å hjelpe ham. Å dømme noen for noe en annen har gjort, er temmelig ensporet, brutalt og barbarisk. Det blir det samme som å skyte en politimann fordi en annen (gruppe) politi har mishandlet en person med mørk hudfarge.

Dette forumet er ikke stedet å fordømme noen, enten de kan forsvare seg eller ikke, og spesielt ikke på et så tynt grunnlag som her.

Lenke til kommentar

Tja, dette er jo ikke en domstol, og jeg la det ikke fram som en sak som skulle føre til en fengselsstraff. Syns Admin overreagerer litt her. Ut fra konteksten var det veldig tydelig at de to jeg så ikke var i slekt, og det var ingen tvil om hva som var i ferd med å skje, men klart jeg kan ha tatt feil.

Jeg var mer ute etter å snakke om den generelle problemstillingen: HVIS en dame tar med en dritings fyr hjem, puler ham og tar penga hans, hva skal vi kalle det? Hvorfor får slike saker null oppmerksomhet?

Lenke til kommentar

Å rane fulle menn som oppsøker prostituerte (eller bordeller) har foregått til alle tider. Det var slettest ikke uvanlig at menn som oppsøkte bordeller på 1800-tallet våkna opp naken i et smug uten eiendeler og klær, eller at de aldri våkna opp i det hele tatt.

I disse dager, så er det jo slik at om en mann blir rana eller forsøkt utpresset av en prostituert (eller noen som utgir seg for prostituert), og så går til politiet, så risikerer en å få ei bot på 25' og få problemer med vandelsattesten attpå.

Sexkjøpsloven har gjort at det er dårlig rettshjelp både for horer og horekunder.

Det er generelt sett lite lurt å besøke horestrøket om en har drukket seg sveiseblind...

Mhp den generelle problemstillingen - om en prostituert lurer med seg en dritings mann og tømmer pengeboka, så er det ran. Knuller hun han og tar den vanlige summen, er det vel ikke ran. Juridisk sett kunne det kanskje kalles en voldtekt, hvis mannen var ordentlig drita, men jeg tviler på at det hadde gått igjennom rettsvesenet...

Lenke til kommentar
Jeg var mer ute etter å snakke om den generelle problemstillingen: HVIS en dame tar med en dritings fyr hjem, puler ham og tar penga hans, hva skal vi kalle det? Hvorfor får slike saker null oppmerksomhet?

At sakene ikke får oppmerksomhet, spesielt med den nåværende sexkjøpsloven, er vel ikke så vanskelig å tenke seg.

Grunnen til at jeg responderer som jeg gjør er at jeg har truffet en del uteliggere, narkomane og prostituerte, og de fleste er slett ikke så ille som mange later til å tro.

Jeg minner om romanen "De elendige", som handler om en mann som ble satt i fengsel i mange år for å ha stjålet et brød. Alternativet var å sulte (ihjel). Det er fort gjort å overreagere, men i dette tilfellet mener jeg at det var du, og ikke jeg, som gjorde det.

Hvis du så at dette skjedde, hvorfor grep du ikke inn for virkelig å hjelpe den stakkars uheldige mannen?

Lenke til kommentar

I disse dager, så er det jo slik at om en mann blir rana eller forsøkt utpresset av en prostituert (eller noen som utgir seg for prostituert), og så går til politiet, så risikerer en å få ei bot på 25' og få problemer med vandelsattesten attpå.

...

Er det riktig? Har du hørt om noen som anmelder en alvorlig forbrytelse, men som selv blir bøtelagt? Kjenner du til noen tilfeller eller er det bare noe du tror?

Lenke til kommentar

I disse dager, så er det jo slik at om en mann blir rana eller forsøkt utpresset av en prostituert (eller noen som utgir seg for prostituert), og så går til politiet, så risikerer en å få ei bot på 25' og få problemer med vandelsattesten attpå.

...

Er det riktig? Har du hørt om noen som anmelder en alvorlig forbrytelse, men som selv blir bøtelagt? Kjenner du til noen tilfeller eller er det bare noe du tror?

var en som ble svindlet/frastjålet penger av en prostituert og derfor gikk til anmeldelse av henne, han fikk forelegg på 25.000 men han godtok ikke forelegget og dette gikk da til retten og der ble han dømt til å betale.

Hvorfor skulle man slippe unna bot bare fordi man selv ble utsatt for noe ?

Lenke til kommentar
Hvordan gikk det med den prostituerte? Fikk hun noen straff?

nei, det husker jeg ikke om det sto noe om, ...hun beholdt sikkert pengene og kunne fortsette som før, mannen fikk iallefall ikke pengene sine igjen...han fikk forelegg for å ha avtalt sex mot vederlag, men ikke noe seksuelt ble gjennomført/utført.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...