Gå til innhold

Kjente navnet ved førstegangs besøk

Blyanten

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en opplevelse forleden, som jeg gjerne mottar synspunkter på. Jeg besøkte en tilbyder av massasje (tsjekkisk, uten aktiv annonse nå), som jeg aldri hadde besøkt tidligere. Jeg brukte SMS, fra en telefon med hemmelig abonnement. Jeg har googlet både nummeret og navnet mitt, og nummeret oppgis som ukjent. Det burde være greit.

Men da jeg hadde dialog om tidspunkt, med uken etter som alternativ, fikk jeg en melding der hun forklarte "I'm leaving, XXXXX" og skrev fornavnet mitt. Hvordan kunne hun kjenne det?

Jeg gjorde avtalte og tenkte jeg skulle spørre henne, men glemte det bort og var ferdig med timen da jeg kom på det igjen. Det var en sympatisk, hyggelig bekjentskap, og opplevelsen var langt over snittet på alle måter, så jeg lot være å spørre etterpå. Men senere har jeg tenkt litt på det.

Har noen en fornuftig forklaring? 

• Like 1
  • Confused 1
Lenke til kommentar

Kan det være at det er et nummer som flere aktører som du har besøkt tidligere bruker hvor du har presentert deg med fornavn og de dermed har lagret navnet ditt på nummeret?

• Like 1
Lenke til kommentar

Det er to muligheter her, med mindre det er noen jeg ikke har tenkt over:

(1) At nummeret mitt er koblet til navnet mitt likevel, et eller annet sted på internett. Og at en annen søkemotor klarer å finne det. Men dette høres rart ut, siden dialogen vi hadde var effektiv og uten lange pauser. Det tok likevel et kvarters tid fra jeg sendte første melding til jeg fikk svar, som det er i teorien mulig å ta en rask sjekk av et ukjent nummer.

(2) For ca tre år siden betalte jeg to ganger med Vipps. Det skjedde til en ganske kjent tilbyder av massasje, og siden nummeret deres også ligger på en bra og seriøs web-side, med priser og uskyldige beskrivelser, gjorde jeg det sånn. Det kan i teorien ha ført til at mitt nummer og navn ble ført inn på en aller annen felles database, som benyttes mellom tilbydere på dette markedet. Jeg har hørt nyss om at slikt finnes, men aldri egentlig trodd på det. Er det dét du mener kan ha skjedd?

• Like 3
Lenke til kommentar

Usikker men hører mye om at de har en "oversikt" over en del nummer som de kanskje vil unngå evt positive kunder, så kanskje??

Om du har vipps på dette nummeret så er det vel søkbart i vipps vil jeg tro. Mener det ikke går an å reservere seg der.

Søk på nummeret på vipps så ser du om det kommer opp der. 

Hører gjer nefra deg om det var slik.

Endret av Mann72mod
  • Like 2
Lenke til kommentar

OK...

Vil i så fall forklare hvorfor jeg alltid får svar når jeg sender melding fra hemmelig nummer, selv om det i annonsene står at slike numre ikke besvares. Jeg trodde det var fordi de svarte likevel (og noen gjør nok det), men hvis de kontrollerer mot denne typen databaser er det kanskje en forklaring.

• Like 2
Lenke til kommentar
På 20.1.2025 den 9.34, Blyanten skrev:

OK...

Vil i så fall forklare hvorfor jeg alltid får svar når jeg sender melding fra hemmelig nummer, selv om det i annonsene står at slike numre ikke besvares. Jeg trodde det var fordi de svarte likevel (og noen gjør nok det), men hvis de kontrollerer mot denne typen databaser er det kanskje en forklaring.

Hemmelig nr da mener damene at du ringer der det står "Privat" uten noe nr. og da svarer de ikke. Du kan be om at ditt tlf nr ikke offentlig gjøres når du kjøper et nytt tlf nr. Da vises ditt nr men ikke hvem du er. Da kinajentene kom så var alle deres telefoner knyttet opp i mot noen kinesere som bodde i Norge. 93935693 Yahong Zeng gjerne med full adresse. Nå får du "Søk etter +47 46383501 ga dessverre ingen treff" eller noe slikt når du søker opp ei kina jente sitt tlf nr. De har altså lært på "den harde måten" hvordan de beskytter sin id. Men politiet har tilgang til alle telefoner med norsk nr, husk det. De kan også be om sms utskrift og får det av alle operatører. Derfor har Whats app blitt populær. I dag har de dessuten tilgang til alle tlf nr i EU der du må registrere deg. Det finnes land innen Eu der du kan kjøpe et kort tids abonnement beregnet på turister. De virker som regel kun i det landet du kjøpte det. 

• Like 4
Lenke til kommentar

Når jeg ringer står det "Privat", men jeg tror jeg har funnet ut av det. Telenor opplyser på nettsidene sine at nummeret likevel blir synlig gjennom bruk av SMS, og det er dét jeg har brukt. Men for å koble nummer med fornavn må det finnes i en slik database som nevnes her.

• Like 3
Lenke til kommentar

Jeg har to telefon nr, det første er ikke synlig på vipps eller 180. Får jeg ikke svar på det første prøver jeg det andre, hvis jeg synes det er verdt det. Spørsmålet vi må bekymre oss over er hva de kan gjøre med navnet vårt, og adresse og annen informasjon de kan skaffe basert på det.

• Like 4
Lenke til kommentar
5 timer siden, jegern skrev:

Jeg har to telefon nr, det første er ikke synlig på vipps eller 180. Får jeg ikke svar på det første prøver jeg det andre, hvis jeg synes det er verdt det. Spørsmålet vi må bekymre oss over er hva de kan gjøre med navnet vårt, og adresse og annen informasjon de kan skaffe basert på det.

IGJEN; jeg slår et slag for risikoanalyseskjema :-)

Hver enkelt må gjøre en enkel risikoanalyse!

Hva kan gå galt?

Hvor galt kan det gå?

Hva blir konsekvensen om det skjer?

Måles opp mot nytten av akkurat dette besøket du ønsker å gjennomføre.

Er nytten stor nok i forhold til den risiko du utsetter deg for?

Hvis JA; "then gjennomfør"

Hvis NEI; "then avbryt"

• Like 6
Lenke til kommentar
2 timer siden, SolanGundersen skrev:

Måles opp mot nytten av akkurat dette besøket du ønsker å gjennomføre.

Er nytten stor nok i forhold til den risiko du utsetter deg for?

"Nytten" er vel stort sett den samme hver eneste gang og aldri verdt noen større risiko. La aldri junior ta seg av tenkingen!

• Like 2
Lenke til kommentar
17 minutter siden, Idioten skrev:

La aldri junior ta seg av tenkingen!

Risk-management :-)

Høres ut som et godt råd. Tror nok mange burde brukt dette rådet :-)

• Like 2
Lenke til kommentar
18 minutter siden, Idioten skrev:

"Nytten" er vel stort sett den samme hver eneste gang og aldri verdt noen større risiko.

Det er her vi er forskjellige.

Hva som er "nytten" er forskjellig.

Hva har du å miste? Det er jo store forskjeller her.

Har du familie? JA/NEI

Har du en jobb som tåler at du outes med dette her? JA/NEI

Tap av sosial status? JA/NEI

Du er vel ikke så utsatt for utpressing om du kan gi en lang finger til alt og alle om du kommer på forsiden av VG.

• Like 3
Lenke til kommentar
29 minutter siden, SolanGundersen skrev:

Hva som er "nytten" er forskjellig.

Er ikke alt du ramser opp risiko? Nytten er det du oppnår til egen glede og fornøyelse.

Ja, jeg kan gi langfingeren og driter i alt og alle, men det er en annen historie :-)

• Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
31 minutter siden, Idioten skrev:

Er ikke alt du ramser opp risiko? Nytten er det du oppnår til egen glede og fornøyelse.

Ja, jeg kan gi langfingeren og driter i alt og alle, men det er en annen historie :-)

Ikke alle damer er verdt å ta alle risikoer for.

For noen er man villig til å ta mer risiko for enn andre.

• Like 5
Lenke til kommentar
11 timer siden, SolanGundersen skrev:

For noen er man villig til å ta mer risiko for enn andre.

Her høres det ut som om du har konsultert med junior før du tok en avgjørelse :-)

Horekunderi vil alltid være en risikosport (til en viss grad). Risikoanalyseskjema er nok ikke så dumt.

Jeg stusser på at gledespikene skal ha noen sentral database over kunder. De jeg har møtt virker ikke utpreget strukturert i arbeidet og jeg kan ikke forestille meg at samtlige ville holdt det hemmelig over lengre tid. Tipper mindre grupper deler en del info, men at det er veldig begrenset hvor mange som har tilgang til infoen. Vil tro at Blyantens navn kan ha blitt lekket via noe sånt, men det er egentlig umulig å svare fornuftig uten å vite mer nøyaktig hvordan han forvalter personvernet sitt.

• Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
2 timer siden, Idioten skrev:

Her høres det ut som om du har konsultert med junior før du tok en avgjørelse :-)

Kan til tider være en kamp det der :-)

Hvem lytter man mest til?

Som sagt; hele tiden en avveielse.

Men det går på flere ting også det da.

Hvor stor sjanse er det at bildene stemmer?

Liten sjanse for at bildene stemmer, men, med et lite håp om at hun FAKTISK bruker riktige bilder så vil det være helt topp.

Da må man bare stålsette seg, forvente det værste og håpe på det beste. Av og til gull, av og til gråstein.

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
På 25.1.2025 den 9.28, Idioten skrev:

Blyantens navn kan ha blitt lekket via noe sånt, men det er egentlig umulig å svare fornuftig uten å vite mer nøyaktig hvordan han forvalter personvernet sitt.

Hemmelig nummer hos Telenor, viser "Privat", men likevel fullt nummer ved SMS. Ikke søkbart på navn selv om man har nummeret.

Jeg brukte Vipps to ganger, for ca to år siden, siden stedet hadde ordinær nettside med kontaktnummer og tilbød alminnelig massasje. Vipps viser navn, men Vipps-beløpet tilsvarte kurant tjeneste fra åpen prisliste. Tilforlatelig. Stedet er nå på Strømmen, tidligere Jens Bjelckes gt i Oslo.

Bruken av fornavnet nå var hos en helt annen massasjetilbyder, en tsjekkisk kvinne med soloannonse, men fra Matahari i Praha. Altså noe helt annet.

Er ikke urolig. Har kun kjøpt massasje, aldri regulær sex, aldri besøkt svært unge eller miljøer som er kjent for hallikdrevne - colimbianere, ukrainske/russiske/slaviske. Og jeg benytter nesten bare telefonnumre som også finnes på åpne, ordentlige nettsteder, og egentlig svært få ganger pr. år. 

Endret av Blyanten
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
  • 3 weeks later...

Jeg har fått mer forståelse av dette.

• "Ukjent nummer" kommer opp når man ringer. Men nummeret blir synlig ved bruk av SMS.
  • Det kan likevel ikke googles, siden det ikke finnes i telefonkatalogene på nettet.
  • Men - ved bruk av Vipps vil navnet bli knyttet til nummeret, siden det ikke er lov å overføre penger via Vipps med skjult identitet.
  • Dermed må navnet ha blitt lagret den gangen jeg vippset, for flere år siden, til et nå stengt sted i Jens Bjelkes gate - og informasjonen er tydeligvis delt på et nettsted der slikt deles. Dermed ble navnet mitt brukt i et svar fra noen helt andre, som er på siste utgave av Ukas sexy.

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor noen valgte å bruke navnet. En ting er å kjenne til det, og å vite at dette er en person som ikke er ekkel eller skummel. En annen ting er å signalisere at man vet hvem den andre er. Man gjør jo ikke slikt som en glipp, man gjør det med en hensikt. Men hvilken? Hva er poenget?

• Like 6
Lenke til kommentar

Kanskje hun har lagret alle navn på felleslista på mobilen sin med en eller annen kommentar knyttet til navnet. Da kan hun allerede når hun mottar forespørsler se om nummeret er på hvit eller svartliste. 

Så det er en mulighet at hun ser navnet ditt, og tror at dere har møttes før.

• Like 3
Lenke til kommentar
4 timer siden, Blyanten skrev:

Man gjør jo ikke slikt som en glipp, man gjør det med en hensikt.

Ville ikke satset sparepengene mine på at ikke noen av jentene kan finne på å bruke navn de har lagret i kommunikasjonen med kundene uten at de har stålkontroll på at den aktuelle kunden selv har oppgitt navnet sitt til dem. Enkelte er ganske så vimsete. Har opplevd at noen ufrivillig avslører at de har lusket rundt etter info om meg i forkant av møter. Konfronterte en med det en gang. Da ble hun sprutrød i fjeset :-D -Men ja, litt snålt er det jo at hun valgte å bruke navnet.

• Like 2
Lenke til kommentar

Mange av disse jentene kjenner hverandre eller vet om hverandre. 
De har grupper på SoME der de utveksler info, navn, telefonnummer og erfaringer. 

Jeg sendte melding til ei å forhørte meg om et møte. Vi avtalte ingenting. 
Spurte bare om pris og tjenester. 
Noe annet dukket opp og jeg møtte et par andre jenter. 
Lenge etterpå, sikkert 1 år, kontaktet jeg den første damen igjen å spurte om et møte. 
Og fikk kjeft fordi jeg hadde møtt to andre jenter etter at jeg hadde sendt henne melding. 

• Haha 8
Lenke til kommentar