Danish.Henrik.78 Skrevet Januar 10 Share Skrevet Januar 10 Noen av dere betaler i euro kontant? En av jentene ba meg om å ta ut euro i minibanken, hun anbefalte til og med en i nærheten av huset hennes, er dette normalt? Jeg trodde bare minibankene på flyplassen og Oslo S delte ut valuta. 1 Siter Lenke til kommentar
Ness Skrevet Januar 10 Share Skrevet Januar 10 Det er flere minibanker rundtomkring som lar deg ta ut euro, de pleier å være skiltet med "valuta". På grunn av hvitvaskingsloven er det vanskeligere å veksle norske kroner i utlandet enn det pleide å være tidligere, så det er nok derfor hun ønsker at du betaler i euro. 1 Siter Lenke til kommentar
Danish.Henrik.78 Skrevet Januar 10 Forfatter Share Skrevet Januar 10 5 minutter siden, Ness skrev: Det er flere minibanker rundtomkring som lar deg ta ut euro, de pleier å være skiltet med "valuta". På grunn av hvitvaskingsloven er det vanskeligere å veksle norske kroner i utlandet enn det pleide å være tidligere, så det er nok derfor hun ønsker at du betaler i euro. Takk! Det var det jeg tenkte faktisk. Du er gull. 1 Siter Lenke til kommentar
Dirty Harry Skrevet Januar 10 Share Skrevet Januar 10 Ikke betal i Euro, da bidrar du til en uønsket utvikling der flere forventer betalt i Euro. Det er vrient nok å få tak i kontanter i 2025 2 3 Siter Lenke til kommentar
Chen Skrevet Januar 10 Share Skrevet Januar 10 1 time siden, Dirty Harry skrev: Ikke betal i Euro, da bidrar du til en uønsket utvikling der flere forventer betalt i Euro. Det er vrient nok å få tak i kontanter i 2025 Det er vel ikke vrient å tak i kontanter?? Siter Lenke til kommentar
Jan Moen Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 7 timer siden, Chen skrev: Det er vel ikke vrient å tak i kontanter?? Jo faktisk så har det blitt så mange restriksjonener på å hente ut sine egne penger i kontanter at dett er blitt en plage. Du kan ikke gå i banken å be om 50000. Jeg har et maleri jeg kunne tenke meg å selge. Om jeg selger det så har jeg et problem om jeg vil ha dette i kontanter. Kjøper må ta ut i små beløp som nå er belagt med gebyr. Jeg kan ikke gå i banken og sette inn det beløpet heller. Så har en del damer begynt å forlange diverse utenlandske betalings formidlinger. Sky de som pesten. Det er dyrt å bruke de. Bit Coin Crypto Revolut. Det samme blir det med veksling til Euro for 100 Euro er ikke det samme som 1000 kroner. Dette er dyrt nok som det er. De regulære horene har et problem for NOK er blitt et dasspapir i utlandet. Thai som gjør dette på "riktig måte". Da må de ut med både vekslingsgebyr og skatt for å trygt kunne overføre penger eller deklarere de i tollen. De kan lure en toller men de lurer ikke en hund, den vil ha sin leke så hunden finner pengene hennes. 3 1 Siter Lenke til kommentar
JoeRoganJosh Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 Jeg betaler alltid i euro, ser ikke problemer. Norske kroner er ikke verdt en dritt, euro for alle penga. 1 Siter Lenke til kommentar
Ness Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 2 timer siden, Jan Moen skrev: Jo faktisk så har det blitt så mange restriksjonener på å hente ut sine egne penger i kontanter at dett er blitt en plage. Du kan ikke gå i banken å be om 50000. Jeg har et maleri jeg kunne tenke meg å selge. Om jeg selger det så har jeg et problem om jeg vil ha dette i kontanter. Kjøper må ta ut i små beløp som nå er belagt med gebyr. Jeg kan ikke gå i banken og sette inn det beløpet heller. Så har en del damer begynt å forlange diverse utenlandske betalings formidlinger. Sky de som pesten. Det er dyrt å bruke de. Bit Coin Crypto Revolut. Det samme blir det med veksling til Euro for 100 Euro er ikke det samme som 1000 kroner. Dette er dyrt nok som det er. De regulære horene har et problem for NOK er blitt et dasspapir i utlandet. Thai som gjør dette på "riktig måte". Da må de ut med både vekslingsgebyr og skatt for å trygt kunne overføre penger eller deklarere de i tollen. De kan lure en toller men de lurer ikke en hund, den vil ha sin leke så hunden finner pengene hennes. Hvordan er det dyrt å bruke Revolut? Jeg har aldri betalt noe som helst i gebyr til Revolut og har alltid overført norske kroner til selger - samme pris som jeg ville betalt i kontanter. Slipper gebyret for å ta ut kontanter gjør en også, så det er billigere. Om det er like trygt er en annen sak. 1 Siter Lenke til kommentar
Jan Moen Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 1 time siden, JoeRoganJosh skrev: Jeg betaler alltid i euro, ser ikke problemer. Norske kroner er ikke verdt en dritt, euro for alle penga. Hva er oppgitt norske krone og hva gir du da i Euro? 1 Siter Lenke til kommentar
JoeRoganJosh Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 1 time siden, Jan Moen skrev: Hva er oppgitt norske krone og hva gir du da i Euro? Når du betaler med euro er det mye større rom for pruting, eventuelt kom med resten av pengene i norske mynter. 1 Siter Lenke til kommentar
Chen Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 5 timer siden, Jan Moen skrev: Jo faktisk så har det blitt så mange restriksjonener på å hente ut sine egne penger i kontanter at dett er blitt en plage. Du kan ikke gå i banken å be om 50000. Jeg har et maleri jeg kunne tenke meg å selge. Om jeg selger det så har jeg et problem om jeg vil ha dette i kontanter. Kjøper må ta ut i små beløp som nå er belagt med gebyr. Jeg kan ikke gå i banken og sette inn det beløpet heller. Så har en del damer begynt å forlange diverse utenlandske betalings formidlinger. Sky de som pesten. Det er dyrt å bruke de. Bit Coin Crypto Revolut. Det samme blir det med veksling til Euro for 100 Euro er ikke det samme som 1000 kroner. Dette er dyrt nok som det er. De regulære horene har et problem for NOK er blitt et dasspapir i utlandet. Thai som gjør dette på "riktig måte". Da må de ut med både vekslingsgebyr og skatt for å trygt kunne overføre penger eller deklarere de i tollen. De kan lure en toller men de lurer ikke en hund, den vil ha sin leke så hunden finner pengene hennes. Situasjonen du beskriver her er vel ikke relevant for de fleste av oss ifbm vår hobby. Det er jo ikke noe problem å ta ut mindre beløp, minibanker finnes overalt, og mulig å ta ut penger på dagligvarebutikker. Og for oss som bor sentralt, så finnes det minibanker som gir Euro, Dollar og andre valuta. Om man velger å avstå å betale i noe annet en NOK er forståelig. Men argumentet at det er vanskelig å skaffe kontanter kjøper jeg ikke. Og man kan både ta ut og sette inn 50000, men man må avtale time med banken slik at de er forberedt. Og man må være forberedt på at de stiller noen spørsmål. All transaksjon over 5000 blir uansett flagget og rapportert. 1 Siter Lenke til kommentar
Jan Moen Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 4 timer siden, Ness skrev: Hvordan er det dyrt å bruke Revolut? Jeg har aldri betalt noe som helst i gebyr til Revolut og har alltid overført norske kroner til selger - samme pris som jeg ville betalt i kontanter. Slipper gebyret for å ta ut kontanter gjør en også, så det er billigere. Om det er like trygt er en annen sak. Var inne å kikket på Revoiut. De skulle ha et månedsbeløp for å stå til tjeneste. Mener det var på 5 pund. Jeg åpnet ikke konto. Årsaken til at jeg søkte var ei BB dame som opererte rimelig. Altså ingen som snyltet på henne. 1 Siter Lenke til kommentar
Ness Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 14 minutter siden, Jan Moen skrev: Var inne å kikket på Revoiut. De skulle ha et månedsbeløp for å stå til tjeneste. Mener det var på 5 pund. Jeg åpnet ikke konto. Årsaken til at jeg søkte var ei BB dame som opererte rimelig. Altså ingen som snyltet på henne. Du må ikke betalte et månedsbeløp for å bruke Revolut, men de har forskjellige abbonement du kan bruke ved behov - disse er ikke nødvendige for å betale gledespiker. Som sagt - jeg har ikke betalt Revolut en eneste krone. 2 Siter Lenke til kommentar
jegern Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 Jeg har abo på Revolut, syns det fungerer veldig bra. Dessverre er verken kjøper eller selger anonym der. Krypto er anonymt for da har mottager bare en wallet adresse på deg. Obs. gitt den adressen så kan de se dine transaksjoner akkurat som du kan se deres. Overføringen til en crypto wallet er heller ikke anonym, pengene må jo gå ut fra kontoen din på en eller annen måte, hehe 1 2 Siter Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 Myndighetene (økokrim) og bankene er altfor opptatt med å sjekke større saker enn om du tar ut noen titusner via minibank i løpet av året. Ja, mulig du får noen spørsmål fra banken din. Men har noen av dere fått noen spørsmål angående uttak av kontanter? Legger ved link til en VG-artikkel som er relevant: https://www.vg.no/nyheter/i/4B0Ra9/bankdirektoer-advokater-hjelper-kriminelle-hvitvaskere Siter Lenke til kommentar
Dirty Harry Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 (endret) 7 timer siden, JoeRoganJosh skrev: Jeg betaler alltid i euro, ser ikke problemer. Norske kroner er ikke verdt en dritt, euro for alle penga. Reis hjem til Pakistan Norge er best Eu er noe dritt I India bæsjer folk på gata Endret Januar 11 av Dirty Harry 1 Siter Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 En sak til https://www.vg.no/nyheter/i/kweRdA/oekokrim-ble-varslet-om-mistenkelige-pengeoverfoeringer-i-telefonsalgfirmaet-windmill-etterforsket-ikke#:~:text=Oversvømmes av varsler,meldingene%2C har omkring 20 ansatte. Siter Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 3 timer siden, Jan Moen skrev: Var inne å kikket på Revoiut. De skulle ha et månedsbeløp for å stå til tjeneste. Mener det var på 5 pund. Jeg åpnet ikke konto. Årsaken til at jeg søkte var ei BB dame som opererte rimelig. Altså ingen som snyltet på henne. Jeg bruker Revolut. Ingen månedlig kostnad eller andre konstnader knyttet til den kontoen. Siter Lenke til kommentar
JoeRoganJosh Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 1 time siden, Dirty Harry skrev: Reis hjem til Pakistan Norge er best Eu er noe dritt I India bæsjer folk på gata Du har ikke vært i India? Det du skriver om har du lest i en bok. Eu er best! Norge er bra, men kunne vært bedre om de som styrte landet sluttet å tenke på å fylle sin egen lommebok. Grønland er jo som Pakistan, så jeg føler meg hjemme. Det eneste stedet jeg skal dra til er neste gledes pike. 1 1 Siter Lenke til kommentar
Amir30 Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 3 timer siden, Dirty Harry skrev: Reis hjem til Pakistan Norge er best Eu er noe dritt I India bæsjer folk på gata Nej korfor bare i India? Også i EU Siter Lenke til kommentar
Tukleren Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 (endret) 3 timer siden, JoeRoganJosh skrev: Du har ikke vært i India? Det du skriver om har du lest i en bok Sitat Along the tracks, another crowd is gathering - each person on his own, separated by a modest distance. They are among the 48% of Indians who do not have access to proper sanitation. https://www.bbc.com/news/world-asia-india-27775327 Endret Januar 11 av Tukleren 1 Siter Lenke til kommentar
JoeRoganJosh Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 Hvorfor skal dere være så rasister hele tiden. Tar dere aldri fri? 1 1 Siter Lenke til kommentar
Tukleren Skrevet Januar 11 Share Skrevet Januar 11 (endret) 1 time siden, JoeRoganJosh skrev: Hvorfor skal dere være så rasister hele tiden. Rasisme? Fakta? Humor? https://de.m.wikipedia.org/wiki/Jaigaon#/media/Datei%3APhuentsholing_Bhutan_Indien.jpg https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Phuentsholing_Bhutan_Indien.jpg Endret Januar 11 av Tukleren 1 Siter Lenke til kommentar
Amir3 Skrevet Januar 12 Share Skrevet Januar 12 2 timer siden, JoeRoganJosh skrev: Hvorfor skal dere være så rasister hele tiden. Tar dere aldri fri? Hvor lang tid tok det før du lærte å bruke toalett etter du kom hit? Driter du ut vinduet noen ganger bare for nostalgiens skyld? Siter Lenke til kommentar
Amir30 Skrevet Januar 12 Share Skrevet Januar 12 27 minutter siden, Amir3 skrev: Hvor lang tid tok det før du lærte å bruke toalett etter du kom hit? Driter du ut vinduet noen ganger bare for nostalgiens skyld? for 2timer siden blev denne mand joeRogan også arrogant over for mig på PM taler dårligt om min etnicitet Også den arrogante mand sagde at han knepper @Otono når han vil!!! mange arrogante ældre her !!! Jig har nok sb og eskortepiger til at lytte til denne ældre arrogante mand! denne arrogante mand kan slippe af sted med spanjolen han fortalte mig at kneppe mig på min røv og gi en bj han kan give dig en bj grisen spanjol!!! @Amir3 du ær broren min Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg