Gå til innhold

Halliknettverk med 150 kvinner

Tototre

Halliknettverket tiltalt etter mafiaparagrafen  

12 stemmer

1. 1. I hvor mange av de 13 stedene på kartet kan du ha kjøpt sex av noen kvinner som var i dette nettverket?

• 1
      1
    • 2
      2
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      1
    • 8
      0
    • 9
      0
    • 10
      0
    • 11
      0
    • 12
      0
    • 13
      0
    • ingen
      7
  2. 2. Hvor mange av disse kvinnene kan du ha hatt sex med?

• ingen
      8
    • 1 - en gang
      1
    • 2-5 - en gang
      2
    • 6-10 - en gang
      0
    • 11-15 - en gang
      0
    • mer enn 16 - en gang
      0
    • 1 - flere ganger
      0
    • 2-5 - flere ganger
      0
    • 6-10 - flere ganger
      1
    • 11-15 - flere ganger
      0
    • mer enn 16 - flere ganger
      0
  3. 3. Ville du ha gjort annerledes i dag på bakgrunn av det du nå vet?

• ja
      4
    • nei, jeg har ikke kjøpt sex av disse
      4
    • nei
      3
    • vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Nå starter rettssaken mot de 8 som la til rette for prostitusjon i 13 norske byer.  Fakta i saken kommer i nyhetene de neste ukene.  Her er en lenke til saken i Nrk.no: https://www.nrk.no/norge/halliknettverk-avslort_-solgte-sex-for-over-50-millioner-kroner-1.17138223

Under er kartet som viser hvor de opererte.  Det skal visst har vært fra 2020-2022 at de opererte.  Og tjente over 50 millioner kroner.  Mer enn 90 personer fra oslopolitiet var i aksjon da de tok dem 8. mars 2022.  To nordmenn er tiltalt.  De andre er utlendinger.

Nå er det sannsynlig at onkel sitter på en del mobilnummer fra telefoner som ble beslaglagt.  Kundenummer.  Noen få ble tatt på fersken 8.mars.  Dårlig dag for sexkjøp hos ikke-faste gledespiker.  Spørsmålene i spørreundersøkelsen kan gi noen svar på hva du gjorde.  Anonymt, selvfølgelig.

srnorge.thumb.jpg.b1726fb216c0a252469d06b256e8858a.jpg

@223 Fint om du kan slutte å bruke logoen min.  Kommer til å mase om det framover siden det ikke fins admin her. 

• Like 1
Lenke til kommentar

Et annet spørsmål er om det er større sannsynlighet for å bli tatt i ettertid om man besøker kvinner som er en del av et nettverk (typisk Sør-Amerika, Asia, Øst-Europa) enn om man besøker uavhengige.

• Like 2
Lenke til kommentar
12 minutter siden, skinstaad skrev:

Et annet spørsmål er om det er større sannsynlighet for å bli tatt i ettertid om man besøker kvinner som er en del av et nettverk (typisk Sør-Amerika, Asia, Øst-Europa) enn om man besøker uavhengige.

Historisk sett: JA.  Tror likevel ikke at noen kommer til å bli tatt i ettertid fordi det vil være for mange kunder som kommer til å nekte, og da blir det plutselige enormt store sakskomplekser med forholdsvis liten strafferamme.  Men grunnen til ja, her kan påtalemyndigheten finne på å bruke MAFIAPARAGRAFEN, og da er det større straffer.  Altså verdt for politiet å bruke mer tid og krefter på sakene.  Dette gjør de aldri mot uavhengige.

Leste for kort tid siden at en bruker fra Ottar, tror jeg, skrev at det ikke er forskjell på å kjøpe sex fra en 23 år gml kvinne kontra en på 46.  Jo, det er det.  Og alle disse nyansene i alder, arbeidsform og organisering av virksomheten vil gjøre det mer, eller mindre sannsynlig å bli huket av onkel i en aksjon.  Men at noen blir huket inn til avhør etter en storopprulling som den over?  Det er som å tro på Julenissen.

@223 Fint om du kan slutte å bruke logoen min.  Kommer til å mase om det framover siden det ikke fins admin her. 

Endret av Tototre
@223
  • Like 2
Lenke til kommentar

Det er vel heller ikke kun i ettertid, har vel vært tilfeller på steder der de mistenker organisert menneskehandel som Onkel blå overvåker, da er også sjansene større for å bli stoppet vil jeg tro.  Har vært inne på tanken selv om at i en såpass stor skala så vil de ikke gå etter kjøperne, det vil være ekstremt ressurskrevende for Onkel, og i denne sammenheng er det jo ikke kjøperne de er ute etter.

Er enig i dette med alder, vil jo si at sjansen for at en 23 år gammel brasiliansk jente drar til Norge av fri vilje for å selge sex er lav (lignende denne saken der de kanskje kommer frivillig men ikke nødvendigvis ønsker å bli), kontra noen på 30-40-50. Men dette går nok også på det med om de er en del av et nettverk eller ikke, kan være naivt å tro at selv om de er uavhengige så gjør de det kun fordi det er noe de trives med.

• Like 2
Lenke til kommentar
15 minutter siden, JoeRoganJosh skrev:

Det er bra de tar disse øst europeiske hallikene, og lar oss Thai pimps være i fred. 

"Dere" fikk vel kjørt dere litt av NRK for en stund siden :-)

Kamerateam liggende i leilighetene tvers over gata i dagesvis.

• Haha 2
Lenke til kommentar
1 time siden, SolanGundersen skrev:

"Dere" fikk vel kjørt dere litt av NRK for en stund siden :-)

Kamerateam liggende i leilighetene tvers over gata i dagesvis.

Derfor kan forkledningstaktikken være god.  Du går inn som en person og kommer ut som en annen.  Men nrk kommer ikke til å publisere bilder av deg uten din tillatelse om det ikke er noe som gjelder rikets sikkerhet, eller Marius, da.

Må jo likevel si jeg ble litt overrasket over han som prøvde å rømme ut av vinduet i horehuset i Oslo da onkel aksjonerte.  Det beste er å forholde seg rolig.  Oppgi personalia.  Kontakt advokat for resten.  Og det er best å dra på horebesøk søndag morgen.

Endret av Tototre
223
  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
17 minutter siden, Tototre skrev:

Og det er best å dra på horebesøk søndag morgen.

Det er bare det at det kan være litt vanskelig å få dem opp av senga for å åpne døra for deg søndag morgen.

Selv har jeg fått tilbud om rundstykker til frokost sånn ved ca ved 16.00-tiden

Men så legger hun legger seg stort sett mellom 06.00 og 07.00 ukedager som helger :-)

• Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
30 minutter siden, Tototre skrev:

Må jo likevel si jeg ble litt overrasket over han som prøvde å rømme ut av vinduet i horehuset i Oslo da onkel aksjonerte. 

Hvis kysten er klar, hvorfor ikke? så fort du er på gata så er det ingen som kan si noe

• Like 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår det slik at noen av disse leilighetene som kvinnene jobbet fra var svært enkelt utstyrt.  Som om det var klart til innflytting, men så var det bare satt inn en seng og et bord med de vanlige tingene som en sexarbeider trenger for å utføre jobben sin på en god måte:

• kondomer
  • glidemiddel
  • olje
  • papir
  • våtservietter

Noen har kanskje litt annet i tillegg, som eks. listerine og sexleketøy.

De som bestilte sextreff med disse kvinnene kom alltid til en operatør.  Det er sannsynligvis en av de tiltalte.  Og hvis en besøkte et sted med mer enn en sexarbeider kunne det sikkert være lotto hvem du fikk.  Mange av dem hadde ekte bilder i annonsene.  Og det vi skriver i denne tråden blir lest med stor interesse av både onkel og advokater :-) 

Endret av Tototre
223 påminnelse
  • Like 2
Lenke til kommentar