HerrSerr Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Skjønner veldig godt at folk ikke gidder skifte til noe. Men når denne idioten tydeligvis har funnet en svakhet som gjør han i stand til å sette større deler av nettsiden ut av drift, så spørs det hvor lenge dette holder. Men hverken Int. sexguide eller Reddit er et like godt alternativ som noresk.com om eierne bare hadde oppdatert sikkerheten til BBS-systemet og kanskje innsatt noen til å moderere innholdet (les: sparke ut slitsomme elementer). 3 Siter Lenke til kommentar
Homser Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 Det er noe urokkelig i beslutningen om å bli værende ombord på et skip man vet er dømt til å gå under. Det er som å stå i stormens øye og vite at det er umulig å unnslippe. Men hvorfor velger noen å bli? Hva får dem til å holde fast, til tross for at utfallet er klart? Kanskje det er håpet. Håpet om at noe kan forandre seg, at kanskje, bare kanskje, vil skipet på mirakuløst vis finne en vei ut av det truende havet. Selv om fornuften sier at det er for sent, at skipet allerede er på kollisjonskurs med skjebnen, er det et sted i mennesket som alltid holder på troen – troen på at det er mulig å unnslippe, selv når alle tegn peker på det motsatte. Kanskje det er fellesskapet. Når man er en del av et mannskap, når man har delt utallige timer, risikert farer og delt triumfer, blir det vanskelig å forlate de andre. Å bli værende ombord er å stå sammen i møte med det uunngåelige, å dele skjebnen med de som har blitt ens kamerater, ens brødre og søstre. I det kollektive valget kan det være en viss ro – en form for styrke i å ikke være alene i møte med undergang. Kanskje det er en form for resignasjon. Når man vet at det ikke er noen vei ut, kan det virke som en naturlig reaksjon å akseptere situasjonen. Å bli værende ombord kan være et valg for å unngå den harde konfrontasjonen med det man ikke kan endre. Det kan være lettere å gi slipp på ønsket om å kontrollere skjebnen og heller tilpasse seg den, selv om det betyr å møte slutten med en viss form for stilltiende samtykke. Men det er også noe tragisk i denne beslutningen. Å bli værende ombord er å innse at alt håp ikke nødvendigvis fører til noe godt, at ikke alle kamper kan vinnes. Det er et brudd med den illusjonen vi bærer om at vi alltid kan endre kursen, at vi alltid kan styre vår egen skjebne. Noen ganger er det ingen vei tilbake, og det er ikke nok å kjempe for å endre utgangen. Så, hvorfor velger noen å bli værende ombord? Kanskje fordi de er mennesker, og mennesker har alltid en merkelig evne til å håpe, å tro, å tilhøre. Kanskje fordi de forstår at ikke alle valg handler om å vinne eller å unnslippe. Noen valg handler rett og slett om å være der, til tross for alt – å være en del av noe større, til siste stund. Siter Lenke til kommentar
Langbein Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 (endret) Ja, for hvorfor hoppe i redningsbåtene når du kan bli værende på det synkende skipet og la deg omfavne av havets kalde klør? Håpet er jo tross alt viktigere enn å faktisk overleve. Kanskje vi bør hyre en orkesterleder til å spille en melankolsk melodi mens vi står der i stormens øye – for ingen ting sier "kollektiv styrke" som å se skipet synke sammen, hånd i hånd. Og ja, det må jo føles utrolig meningsfullt å resignere totalt. Hvorfor forsøke å forandre noe som helst når man heller kan lene seg tilbake og nyte det elegante i å ikke kontrollere skjebnen? Til slutt får vi kanskje et diplom for innsatsen – "Beste dramatiske undergang 2024" – fordi vi alle holdt fast til siste stund. Sitert fra ChatGPT. Endret November 9 av Langbein 4 Siter Lenke til kommentar
Telemarkmann1 Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Noen velger å bli igjen på nettforum av flere grunner, ofte knyttet til fellesskap, tilhørighet og interesse for emnet forumet dekker. Her er noen av de vanligste grunnene: Fellesskap og tilhørighet: Mange opplever et sterkt fellesskap på nettforum, spesielt hvis de har vært aktive i lang tid. Over tid bygger brukere relasjoner og vennskap med andre, og disse båndene kan være en viktig grunn til å bli. Dypere diskusjoner: Forum legger ofte til rette for dypere samtaler enn sosiale medier, hvor diskusjoner ofte er korte og overfladiske. Forumbrukere kan diskutere og utveksle informasjon i mer detaljerte innlegg, noe som mange verdsetter. Interesseområder: For de som har en spesifikk interesse (som hobbyer, teknologier, eller fagfelt), kan forum være en god kilde til kunnskap og innsikt. Brukerne deler erfaringer, tips og nyheter om et emne de er lidenskapelige for, noe som kan være vanskelig å finne andre steder. Anonymitet: Mange forum tilbyr muligheten for anonymitet, som gir brukerne frihet til å uttrykke meninger og tanker uten å avsløre personlig identitet. Dette kan tiltrekke folk som ønsker en trygg arena for å diskutere sensitive emner eller utfordrende spørsmål. Historie og arkiv: Noen brukere setter pris på at forumet har en arkivfunksjon, som lagrer tidligere diskusjoner, ressurser og informasjon. Dette gjør det mulig å finne tilbake til tidligere samtaler og lære fra dem. Sosial støtte: På forum hvor temaene er følsomme, som helse, psykiske utfordringer eller relasjonsråd, kan medlemmene oppleve støtte og empati fra andre som går gjennom lignende situasjoner. Denne typen støtte kan være svært verdifull og vanskelig å finne andre steder. Mange opplever derfor at nettforum har en verdi som kan være vanskelig å erstatte på andre plattformer, selv i dagens sosiale medier-alder. 2 Siter Lenke til kommentar
Telemarkmann1 Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Akkurat nå, Telemarkmann1 skrev: Noen velger å bli igjen på nettforum av flere grunner, ofte knyttet til fellesskap, tilhørighet og interesse for emnet forumet dekker. Her er noen av de vanligste grunnene: Fellesskap og tilhørighet: Mange opplever et sterkt fellesskap på nettforum, spesielt hvis de har vært aktive i lang tid. Over tid bygger brukere relasjoner og vennskap med andre, og disse båndene kan være en viktig grunn til å bli. Dypere diskusjoner: Forum legger ofte til rette for dypere samtaler enn sosiale medier, hvor diskusjoner ofte er korte og overfladiske. Forumbrukere kan diskutere og utveksle informasjon i mer detaljerte innlegg, noe som mange verdsetter. Interesseområder: For de som har en spesifikk interesse (som hobbyer, teknologier, eller fagfelt), kan forum være en god kilde til kunnskap og innsikt. Brukerne deler erfaringer, tips og nyheter om et emne de er lidenskapelige for, noe som kan være vanskelig å finne andre steder. Anonymitet: Mange forum tilbyr muligheten for anonymitet, som gir brukerne frihet til å uttrykke meninger og tanker uten å avsløre personlig identitet. Dette kan tiltrekke folk som ønsker en trygg arena for å diskutere sensitive emner eller utfordrende spørsmål. Historie og arkiv: Noen brukere setter pris på at forumet har en arkivfunksjon, som lagrer tidligere diskusjoner, ressurser og informasjon. Dette gjør det mulig å finne tilbake til tidligere samtaler og lære fra dem. Sosial støtte: På forum hvor temaene er følsomme, som helse, psykiske utfordringer eller relasjonsråd, kan medlemmene oppleve støtte og empati fra andre som går gjennom lignende situasjoner. Denne typen støtte kan være svært verdifull og vanskelig å finne andre steder. Mange opplever derfor at nettforum har en verdi som kan være vanskelig å erstatte på andre plattformer, selv i dagens sosiale medier-alder. Fra ChatGPT. 😂😂 4 Siter Lenke til kommentar
Chen Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 1 time siden, Homser skrev: Det er noe urokkelig i beslutningen om å bli værende ombord på et skip man vet er dømt til å gå under. Det er som å stå i stormens øye og vite at det er umulig å unnslippe. Men hvorfor velger noen å bli? Hva får dem til å holde fast, til tross for at utfallet er klart? Kanskje det er håpet. Håpet om at noe kan forandre seg, at kanskje, bare kanskje, vil skipet på mirakuløst vis finne en vei ut av det truende havet. Selv om fornuften sier at det er for sent, at skipet allerede er på kollisjonskurs med skjebnen, er det et sted i mennesket som alltid holder på troen – troen på at det er mulig å unnslippe, selv når alle tegn peker på det motsatte. Kanskje det er fellesskapet. Når man er en del av et mannskap, når man har delt utallige timer, risikert farer og delt triumfer, blir det vanskelig å forlate de andre. Å bli værende ombord er å stå sammen i møte med det uunngåelige, å dele skjebnen med de som har blitt ens kamerater, ens brødre og søstre. I det kollektive valget kan det være en viss ro – en form for styrke i å ikke være alene i møte med undergang. Kanskje det er en form for resignasjon. Når man vet at det ikke er noen vei ut, kan det virke som en naturlig reaksjon å akseptere situasjonen. Å bli værende ombord kan være et valg for å unngå den harde konfrontasjonen med det man ikke kan endre. Det kan være lettere å gi slipp på ønsket om å kontrollere skjebnen og heller tilpasse seg den, selv om det betyr å møte slutten med en viss form for stilltiende samtykke. Men det er også noe tragisk i denne beslutningen. Å bli værende ombord er å innse at alt håp ikke nødvendigvis fører til noe godt, at ikke alle kamper kan vinnes. Det er et brudd med den illusjonen vi bærer om at vi alltid kan endre kursen, at vi alltid kan styre vår egen skjebne. Noen ganger er det ingen vei tilbake, og det er ikke nok å kjempe for å endre utgangen. Så, hvorfor velger noen å bli værende ombord? Kanskje fordi de er mennesker, og mennesker har alltid en merkelig evne til å håpe, å tro, å tilhøre. Kanskje fordi de forstår at ikke alle valg handler om å vinne eller å unnslippe. Noen valg handler rett og slett om å være der, til tross for alt – å være en del av noe større, til siste stund. Noen blir værende fordi det ikke finnes noe annet bra alternativ. Hadde du kommet med et godt alternativt hadde folk flyttet på seg frivillig. Og jeg trodde du var en angrende synder, men du forsetter å spamme. Jeg synes synd på deg. 1 Siter Lenke til kommentar
Homser Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 Før skipet sank, var stemningen ombord uventet lys og rolig. Passasjerene lo og snakket ivrig, og sjømatens dufter fra restaurantene fylte luften. Folk samlet seg på dekk for å nyte den klare himmelen og den milde brisen, helt uvitende om hva som ventet. Musikken fra et jazzband spilte i bakgrunnen, og et par danset nær relingen. Stemningen var som en vanlig kveld på sjøen, til tross for den skjebnesvangre takten som snart skulle føre til katastrofen. Siter Lenke til kommentar
Homser Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 4 minutter siden, Chen skrev: Noen blir værende fordi det ikke finnes noe annet bra alternativ. Hadde du kommet med et godt alternativt hadde folk flyttet på seg frivillig. Og jeg trodde du var en angrende synder, men du forsetter å spamme. Jeg synes synd på deg. Arbeidet må fortsette, da det ser ut til at mange brukere av forumet fortsatt ikke har forstått at de må finne et alternativ. Til tross for gjentatte påminnelser om de kommende endringene, virker det som om flere forholder seg passive, uten å ta steget mot en løsning. Ødeleggelsen av forumet fortsetter, og alternativet er nødvendig for å kunne flytte brukerne samlet til en ny plattform. Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 (endret) 50 minutter siden, Langbein skrev: Ja, for hvorfor hoppe i redningsbåtene når du kan bli værende på det synkende skipet og la deg omfavne av havets kalde klør? Håpet er jo tross alt viktigere enn å faktisk overleve. Kanskje vi bør hyre en orkesterleder til å spille en melankolsk melodi mens vi står der i stormens øye – for ingen ting sier "kollektiv styrke" som å se skipet synke sammen, hånd i hånd. Og ja, det må jo føles utrolig meningsfullt å resignere totalt. Hvorfor forsøke å forandre noe som helst når man heller kan lene seg tilbake og nyte det elegante i å ikke kontrollere skjebnen? Til slutt får vi kanskje et diplom for innsatsen – "Beste dramatiske undergang 2024" – fordi vi alle holdt fast til siste stund. Sitert fra ChatGPT. Vil bare legge til at det er litt annerledes å ha en bruker på et nettforum og å faktisk sitte på et synkende skip. Nettforumet synker, og det suger selvsagt. Opplevde det samme når Omegle forsvant over natta. Var et par gode folk jeg likte å snakke med der. Men det var ikke en potensielt livsendrende hendelse som det å sitte på et synkende skip ville være. Nå hadde jeg ikke tenkt å delta i samtalen med vedkommende som sårt trenger oppmerksomhet (Homser etc), men ville bare slenge det inn der. PS Det blir ingen samlet forflytning til en ny plattform. Gratulerer Homser, du har greid å ødelegge dette forumet fordi det tydeligvis hadde noen svakheter kodingen. Vær stolt og glad. Fortsett med det du holder på med og hold kjeft. Håper eierne av NORESK finner IP'en i loggene og saksøker buksene av deg. Nå begynte jeg med å skrive til Langbein som jeg fullt ut respekterer, og endte opp med å addressere denne andre personen. Beklager om det ble litt forvirrende. Har bare blitt litt irritert over dette her. Hovedproblemet er tydeligvis at BBS systemet er for gammelt og har hadde noen hull. Endret November 9 av HerrSerr 5 Siter Lenke til kommentar
jegern Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 2 timer siden, Langbein skrev: Samme her. Jeg blir også her og håper ting ordner seg. Samme her Siter Lenke til kommentar
Homser Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 Ta det med ro dere. Tototre jobber med saken. Siter Lenke til kommentar
Tototre Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Det som antakelig kommer til å skje i løpet av den neste måneden: Noresk.com kommer til å ha varierende funksjonalitet, alt etter dagsform og humør til @Homser. Om han ikke liker at folk fortsatt skriver og leser her så fortsetter han å ødelegge. Færre vil komme innom for å lese, siden det blir færre poster som blir vanskeligere å finne. Noen av forumbrukerne kommer til å prøve reddit og International Sex Guide, og kanskje andre etablerte steder. Som ikke har de samme mulighetene, dessverre. Det vil dukke opp 2-5 nye initiativer som kanskje kan ligne på forumet, men med administrator og moderatorer. Jeg vet at noen jobber med dette, men jeg er ikke en aktiv del av det. Her blir det nok slik at den første som kommer med en tilfredsstillende løsning vil kunne få flest av dagens medlemmer med videre. Noe å hvile trøtte øyne på! 8 Siter Lenke til kommentar
Lurer1 Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 Syntes litt synd på Homser jeg. En patetisk liten mann som ikke får seg noe selv om han prøver å kjøpe. Løsningen? Jo barnehage metoden. Ødelegge for alle. 2 1 Siter Lenke til kommentar
Homser Skrevet November 9 Forfatter Share Skrevet November 9 9 minutter siden, Lurer1 skrev: Syntes litt synd på Homser jeg. En patetisk liten mann som ikke får seg noe selv om han prøver å kjøpe. Løsningen? Jo barnehage metoden. Ødelegge for alle. Hehe. Jeg visste at det ville komme reaksjoner som din, men på sikt vil dette være til det beste for alle. Bare muligheten til å kunne fjerne innlegg, samt moderatorer som sørger for en sivil diskurs, gjør at det er verdt det. Jeg kan jo avsløre årsaken til at dette kom brått og fort: Samboer fant profilen, og postene måtte skjules. Det var den eneste muligheten, derfor har det blitt brukt KI i kommunikasjonen og det er mye bak det som har skjedd. Uansett så er det flere prosjekt på gang og vi er snart tilbake på en forbedret plattform. Siter Lenke til kommentar
Xcon Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 1 time siden, Lurer1 skrev: Syntes litt synd på Homser jeg. En patetisk liten mann som ikke får seg noe selv om han prøver å kjøpe. Løsningen? Jo barnehage metoden. Ødelegge for alle. En annen løsning er abort. Siter Lenke til kommentar
Tukleren Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 3 timer siden, Homser skrev: Ødeleggelsen av forumet fortsetter, og alternativet er nødvendig for å kunne flytte brukerne samlet til en ny plattform. Du har selv sagt du ikke kommer til å lage noen ny platform og det er heller ingen gode erstatninger for øyeblikket så da er du bare trassen som holder på sånn. 1 time siden, Homser skrev: Bare muligheten til å kunne fjerne innlegg, samt moderatorer som sørger for en sivil diskurs, gjør at det er verdt det. Jeg synes faktisk det er er mer morsomt at innlegg ikke kan fjernes (du har jo en time om du tabber deg ut). Stå for det du legger ut eller la være. 1 time siden, Homser skrev: Samboer fant profilen, og postene måtte skjules. Der ja, så du havner i litt problemer på hjemmefronten og løsningen er å ødelegge alt. Er det ikke uansett for sent? Hun vet om det og har lest litt. Hva som skjer videre for dere har jo ingen ting med forumet å gjøre. Enten så tilgir hun deg, eller ikke... 1 Siter Lenke til kommentar
HerrSerr Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 2 timer siden, Homser skrev: Samboer fant profilen, og postene måtte skjules. Mange her inne har navnene til alle de tre idiotene som jeg kan komme på har blitt doxxet her inne. Synd om noen skulle legge det ut lett søkbart sammen med info om hvordan de plager horer, liker musesprut uten gummi og legger ut videoer fra gruppesex. 2 Siter Lenke til kommentar
spunkhunk Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 Vil en Discord kunne være et alternativ til forumet? Jeg er usikker på hvordan Admin fungerer på en discord. Man kan jo ha underforumer der, men de vil ende opp som lange chattetråder. Kan vi få et hjørne for oss selv på Nakentid.com? Å skrive engelsk på ISG vil ta bort gløden og de fargerike postene. 1 Siter Lenke til kommentar
Idaws Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 6 timer siden, Homser skrev: Arbeidet må fortsette, da det ser ut til at mange brukere av forumet fortsatt ikke har forstått at de må finne et alternativ. Til tross for gjentatte påminnelser om de kommende endringene, virker det som om flere forholder seg passive, uten å ta steget mot en løsning. Ødeleggelsen av forumet fortsetter, og alternativet er nødvendig for å kunne flytte brukerne samlet til en ny plattform. Egoisme altså. Og feighet. En idiot som ikke tør å stå til ansvar for egne handlinger. Jaja.................. 1 Siter Lenke til kommentar
Lurer1 Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 9 timer siden, Homser skrev: Hehe. Jeg visste at det ville komme reaksjoner som din, men på sikt vil dette være til det beste for alle. Bare muligheten til å kunne fjerne innlegg, samt moderatorer som sørger for en sivil diskurs, gjør at det er verdt det. Jeg kan jo avsløre årsaken til at dette kom brått og fort: Samboer fant profilen, og postene måtte skjules. Det var den eneste muligheten, derfor har det blitt brukt KI i kommunikasjonen og det er mye bak det som har skjedd. Uansett så er det flere prosjekt på gang og vi er snart tilbake på en forbedret plattform. Du er ikke gift eller har noen samboer i dette eller et annet univers... selv den dummeste dama er for smart for det. Nei, jeg står på min konklusjon om at du bare er en stakkarslig bleik patetisk gutt som bor hjemme hos mamma. DDOS er ikke veldig imponerende. 😂 Siter Lenke til kommentar
bps Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 11 timer siden, Tototre skrev: Det som antakelig kommer til å skje i løpet av den neste måneden: Noresk.com kommer til å ha varierende funksjonalitet, alt etter dagsform og humør til @Homser. Om han ikke liker at folk fortsatt skriver og leser her så fortsetter han å ødelegge. Færre vil komme innom for å lese, siden det blir færre poster som blir vanskeligere å finne. Noen av forumbrukerne kommer til å prøve reddit og International Sex Guide, og kanskje andre etablerte steder. Som ikke har de samme mulighetene, dessverre. Det vil dukke opp 2-5 nye initiativer som kanskje kan ligne på forumet, men med administrator og moderatorer. Jeg vet at noen jobber med dette, men jeg er ikke en aktiv del av det. Her blir det nok slik at den første som kommer med en tilfredsstillende løsning vil kunne få flest av dagens medlemmer med videre. Noe å hvile trøtte øyne på! alpdlp kaster lange skygger fra graven 1 Siter Lenke til kommentar
Johann Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 Trådene fungerer tydeligvis: https://www.noresk.com/forum/emne/19-thai-massasje-i-drammen/?&page=14#comments 2 Siter Lenke til kommentar
Chen Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 13 timer siden, Homser skrev: Samboer fant profilen, og postene måtte skjules. Der har vi grunnen ja. Du kan slutte med sprøytet om at vi trenger nytt og forbedret plattform med admin og moderator, for det er ikke derfor du gjorde dette. Jeg er enig av vi trenger admin og moderator, men fremgangsmåten din er patetisk. Skaff deg ryggrad og erkjenn at du gjorde dette bare i i håp om å redde ditt eget skinn på hjemmefronten, og slutt å late som du har noble intensjoner. 1 Siter Lenke til kommentar
Langbein Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 (endret) 1 time siden, Chen skrev: Der har vi grunnen ja. Du kan slutte med sprøytet om at vi trenger nytt og forbedret plattform med admin og moderator, for det er ikke derfor du gjorde dette. Jeg er enig av vi trenger admin og moderator, men fremgangsmåten din er patetisk. Skaff deg ryggrad og erkjenn at du gjorde dette bare i i håp om å redde ditt eget skinn på hjemmefronten, og slutt å late som du har noble intensjoner. Hvordan vet vi at det er @Homser som er den skyldige? Kanskje han bare er stor i kjeften og ønsker oppmerksomhet. Kanskje er det noen helt andre som har gjort dette. Kanskje er det @Tototre, @jegern, @SolanGundersen, @nelson2, @ZezeeRealBack. Eller kanskje det er @Langbein som er den skyldige. Hvem vet. Endret November 10 av Langbein 1 3 Siter Lenke til kommentar
ShamanDureX Skrevet November 10 Share Skrevet November 10 1 time siden, Chen skrev: Der har vi grunnen ja. Du kan slutte med sprøytet om at vi trenger nytt og forbedret plattform med admin og moderator, for det er ikke derfor du gjorde dette. Jeg er enig av vi trenger admin og moderator, men fremgangsmåten din er patetisk. Skaff deg ryggrad og erkjenn at du gjorde dette bare i i håp om å redde ditt eget skinn på hjemmefronten, og slutt å late som du har noble intensjoner. Ryggrad er noe de færreste som vokser opp i dag har anskaffet seg. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg