Gå til innhold

Forelsket i sin gledespike


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er mange som har opplevd å bli forelsket i sin gledespike? Hvordan taklet dere dette ? Hva ble utfallet o.l

Har selv opplevd dette og det var som lynet slo ned, ble helt tullete, som en 16 åring igjen. Kunne nesten ikke tenke på annet enn henne og ventet ustanselig på neste besøk. Slet også med sjalusi, kanskje ikke så rart med pikens yrkesvalg.

Det gikk over til slutt men slet i lang tid, mere enn ett år før jeg var kommet over henne. Hun var bare vidunderlig :-)

Kanskje noen av dere herrer eller piker har noen tanker eller lignende opplevelser å dele :)

Lenke til kommentar
Lurer på om det er mange som har opplevd å bli forelsket i sin gledespike? Hvordan taklet dere dette ? Hva ble utfallet o.l

Har selv opplevd dette og det var som lynet slo ned, ble helt tullete, som en 16 åring igjen. Kunne nesten ikke tenke på annet enn henne og ventet ustanselig på neste besøk. Slet også med sjalusi, kanskje ikke så rart med pikens yrkesvalg.

Det gikk over til slutt men slet i lang tid, mere enn ett år før jeg var kommet over henne. Hun var bare vidunderlig :-)

Kanskje noen av dere herrer eller piker har noen tanker eller lignende opplevelser å dele :)

Joda...

Hva lærte jeg av det?

Besøke utlendinger som jeg ikke kan stave navnet på f.eks., halv times treff ..

Avstumpet var vel ordet :shock:

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg startet for alvor å besøke jenter i en periode da jeg var på jakt etter kjærlighet/forelskelse, uten helt å vite det selv.

Jeg har noen erfaringer rundt dette, men ingenting jeg vil dele her.

Lenke til kommentar
Tror faktisk jeg startet for alvor å besøke jenter i en periode da jeg var på jakt etter kjærlighet/forelskelse, uten helt å vite det selv.

Jeg har noen erfaringer rundt dette, men ingenting jeg vil dele her.

Da er vi to ;)

Lenke til kommentar
Opplevd dette flere ganger uten at jeg ønsker å si mer om det ..

Men veit det er mange historier på at kunde og hore har blitt par

Kunde og jente ... Høres bedre ut ;)

Lenke til kommentar
Opplevd dette flere ganger uten at jeg ønsker å si mer om det ..

Men veit det er mange historier på at kunde og hore har blitt par

Kunde og jente ... Høres bedre ut ;)

+1

Godt sakt

Takk; for meg handler det om respekt.

Lenke til kommentar

+1

Godt sakt

Takk; for meg handler det om respekt.

Veldig enig, Celin har en tendens til å høres litt nedlatende når ho snakker om andre eskorter

Som en en kollega som er her inne en gang sa til meg " luksus eskorte eller ikke, vi gjør alle den samme jobben, og vi er alle horer uansett om kunden er rike eller fattige"

Hva betyr ordet hore?? (jeg sa ikke noe negativt i min setning)

https://no.wiktionary.org/wiki/hore

jeg er sex arbeider, hore , eskorte...

Eskorte er faktisk ikke samme som hore, eskorte er noen som eskorterer noen. betalt selskaps dame, de som møter noen over en middag er eskorter, og treffe en mann hjemme til seg selv er ikke eskorte tjeneste.

I USA eks er eskorte vanlig, menn leier selskap og eskorte er lovlig i USA men ikke når det er sex mot betaling som er sex arbeid eller hore eller prostituert ...

Men sex arbeider er blitt et utrykk som blir brukt som er blitt yrkes tittel i "moderne" tid ...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Takk; for meg handler det om respekt.

Veldig enig, Celin har en tendens til å høres litt nedlatende når ho snakker om andre eskorter

Som en en kollega som er her inne en gang sa til meg " luksus eskorte eller ikke, vi gjør alle den samme jobben, og vi er alle horer uansett om kunden er rike eller fattige"

Hva betyr ordet hore?? (jeg sa ikke noe negativt i min setning)

https://no.wiktionary.org/wiki/hore

Du vet veldig godt at "hore" er ikke et spesielt positivt ladet ord. Det var mitt poeng.. For meg så virker du nedlatende når du omtaler eskorter som horer :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar

Veldig enig, Celin har en tendens til å høres litt nedlatende når ho snakker om andre eskorter

Som en en kollega som er her inne en gang sa til meg " luksus eskorte eller ikke, vi gjør alle den samme jobben, og vi er alle horer uansett om kunden er rike eller fattige"

Hva betyr ordet hore?? (jeg sa ikke noe negativt i min setning)

https://no.wiktionary.org/wiki/hore

Du vet veldig godt at "hore" er ikke et spesielt positivt ladet ord. Det var mitt poeng.. For meg så virker du nedlatende når du omtaler eskorter som horer :-)

Finne kjærligheten er ikke noe nedlatende ...Jeg snakket om kjærlighet...

kjøre deg du knuller for penger, eskorter knuller ikke de, eskorterer ...

Bruk heller sex arbeider eller prostituert

Lenke til kommentar

Kunde og jente ... Høres bedre ut ;)

Eller gutt og jente? Og kanskje aller helst mann og kvinne? Sier man "kunde og jente" er det sikkert de som vil hevde at det høres ut som noen generaliserer og mener at alle jenter selger seg...?

Navnet skjemmer ingen, heter det jo. Respekt handler også om annet enn hvilke ord man bruker.

  • Like 1
Lenke til kommentar

Veldig enkelt jeg liker ikke at noen sier at jeg er noe jeg IKKE er ...

Jeg er selv hore, sex arbeider, prostituert, eskorte.

Til info så har jeg erfaring på feltet som er topic ...så jeg kan fint kalle meg selv hore, og andre som selger sex.

Men BARE eskorte er du ikke Amalie, du selger sex :geek::geek::geek:

Lenke til kommentar

Kunde og jente ... Høres bedre ut ;)

Eller gutt og jente? Og kanskje aller helst mann og kvinne? Sier man "kunde og jente" er det sikkert de som vil hevde at det høres ut som noen generaliserer og mener at alle jenter selger seg...?

Navnet skjemmer ingen, heter det jo. Respekt handler også om annet enn hvilke ord man bruker.

Liker

Lenke til kommentar

Kunde og jente ... Høres bedre ut ;)

Eller gutt og jente? Og kanskje aller helst mann og kvinne? Sier man "kunde og jente" er det sikkert de som vil hevde at det høres ut som noen generaliserer og mener at alle jenter selger seg...?

Navnet skjemmer ingen, heter det jo. Respekt handler også om annet enn hvilke ord man bruker.

Liker

Men om man er opptatt å kvitte seg med stigmatiseringen dette yrkesvalget gir, så er ordbruken en god del av veien..

Lenke til kommentar

Kunde og jente ... Høres bedre ut ;)

Eller gutt og jente? Og kanskje aller helst mann og kvinne?.

Når Stortinget nå har vedtatt at du gjennom egenerklæring kan endre ditt juridiske kjønn kan vi like gjerne gå over til svenske tilstander. Hva med hen? "Hen" virker verken krenkende, diskriminerende, ekskluderende eller stigmatiserende. Hen betaler hen for dialog og berøring.

Lenke til kommentar

Kunde og jente ... Høres bedre ut ;)

Eller gutt og jente? Og kanskje aller helst mann og kvinne?.

Når Stortinget nå har vedtatt at du gjennom egenerklæring kan endre ditt juridiske kjønn kan vi like gjerne gå over til svenske tilstander. Hva med hen? "Hen" virker verken krenkende, diskriminerende, ekskluderende eller stigmatiserende. Hen betaler hen for dialog og berøring.

Eg har sett ordet hin brukt.

Poenget er at skal vinne frem politisk må budskapet være pakket inn i en god ordlyd og ikke skremme folk ned i skyttergravene.

Lenke til kommentar

Eg har sett ordet hin brukt.

Hin ser man ut til å (ville) gå bort fra i normert språk. Hin er allerede et etablert ord i norsk, riktignok mest brukt i dialekter og/eller geografisk avgrenset (som i hin - den andre, eller hinmannen - mannen fra den andre siden, aka djevelen).

Og h*n ser uansett for ille ut, og er uaktuelt av den grunn.

Da står vi igjen med hen.

Selv om det sikkert er de som da mener at i vår anglofiserte verden vil hen gi assosiasjoner til høne, og det er vel kanskje ikke helt kjønnsnøytralt det heller, hvis vi tenker litt i det vide og brede rundt betydningen av ordet høne... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Veldig enkelt jeg liker ikke at noen sier at jeg er noe jeg IKKE er ...

Jeg er selv hore, sex arbeider, prostituert, eskorte.

Til info så har jeg erfaring på feltet som er topic ...så jeg kan fint kalle meg selv hore, og andre som selger sex.

Men BARE eskorte er du ikke Amalie, du selger sex :geek::geek::geek:

Men i Telemarkavisen sier du

"Jeg er en omsorgsarbeider, ikke sex arbeider"

De samsvarer ikke helt med det du sier over her Hehe Så da kan du vel si deg enig i at enkelte ord er ikke like hyggelig å bli omtalt som

  • Like 1
Lenke til kommentar
Kjøpere kalles utelukkende horekunder, mens de som selger heller vil bli kalt omsorgsarbeidere, eskorte eller til nød sexarbeidere. Virker litt ulogisk i mine øyne.

Men det er inni i ditt hode; i moderne språkdrakt heter det sexkjøpere og sexarbeidere.

Bruk av hore er stigmatiserende; det brukes først og fremst om jenten, og i nedlatende former; horunge, jævlig hore osv.

Om du ønsker å se på jentene som horer så er det opp til deg, men de jentene jeg treffer er hyggelige og oppegående jenter og passer absolutt ikke inn i dette horebildet.

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...