Gå til innhold

Partipreferanser og opphevelse av sexkjøpsloven


Tototre

Partipreferanser  

33 stemmer

  1. 1. Hvilket parti stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Ap
      4
    • Høyre
      6
    • Sp
      2
    • Sv
      0
    • Venstre
      3
    • Frp
      8
    • Mdg
      0
    • Rødt
      5
    • Krf
      1
    • andre
      4
  2. 2. Hvilke partier kan du komme til å stemme ved neste stortingsvalg? (her kan du velge flere alternativer samtidig)

    • Ap
      3
    • Høyre
      7
    • Sp
      1
    • Frp
      12
    • Sv
      2
    • Venstre
      7
    • Rødt
      4
    • Krf
      0
    • Mdg
      1
    • andre
      5


Anbefalte innlegg

På 28.8.2024 den 22.19, Sommerdate24 skrev:

Jeg visste ikke at straffelovsrådet gikk inn for å avkriminalisere sexsalg hvis både mann og kvinne er over 18 år. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det, Jossen! Da er det nok ikke riktig at denne debatten høre hjemme på 1700 tallet, slike argumenter brukes også idag.

Det er heller ikke utenkelig at menneskerettighetene kan brukes som argument av dem som ønsker at sexsalg bør være lov der de involverte personer over 18 år, slik xxman69 skriver. Det kan tenkes at menneskerettsdomstolen i Strasbourg i siste instans kan brukes for å presse frem legalisering av sexsalg for alle over 18 år.

Men det at noen, eller mange jurister mener dette, forandrer ikke mitt syn på saken det minste. 18 år gamle jenter er barn, og bør ikke selv avgjøre om de vil selge sex. Jeg mener også, som jeg skrev i mitt første innlegg, at myndighetsaldren generelt bør heves.

Enig at 18 åringer er barn. Myndighetsalderen (os stemmeretten) burde være 25 år. Da blir sikkert også kvitt ekstremistpartier som krf, mdg, rødt, sv m.m.

  • Like 1
Lenke til kommentar
34 minutter siden, xxman69 skrev:

Enig at 18 åringer er barn. Myndighetsalderen (os stemmeretten) burde være 25 år. Da blir sikkert også kvitt ekstremistpartier som krf, mdg, rødt, sv m.m.

Bør vi legge den kriminelle lavalderen til rundt 22?

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...