Gå til innhold

Hvorfor skjermdump? spør @thorm


Tototre

Det nærmer seg pensjonsalder for enkelte horebukker  

12 stemmer

  1. 1. Hvem syns du er den største grinebiteren av disse tre eldre herrene?

    • Langbein
      2
    • Karsten
      4
    • thorm
      2
    • Revenger
      3


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I en post av @Karsten om en sexarbeider som kaller seg Norske Elise, så spør jeg Karsten som bilde av dama, eller skjermdump av annonsen hennes.  Dette fordi annonsen ikke var aktiv da jeg leste innlegget.  Det skjer ofte at annonser blir inaktive.  Særlig falske annonser.  Derfor blir jeg jo noe forundret og overrasket over at et erfarent forummedlem som @thorm spør Karsten i tråden: Hvorfor skjermdump? Er ikke linken bra nok?

Nei, kjøre thorm, det er ikke alltid nok med linken.  Det burde jo du av alle vite.  Og selv om det er helt i grenseland av hva som er tillatt, så er bilder av ekte og falske eskorter som vi legger inn i postene her gull verdt når vi diskuterer damene som vi ikke er helt sikre på hvem er, eller hvordan de ser ut.  Mer enn fem ganger har jeg fått oppklart ting raskt fordi en annen forumbruker har publisert bilder.  Enten av kvinnen, av annonsen, eller av anmeldelser på RE og andre steder som ikke lenger er tilgjengelig.

Forstår svært godt at annonsørene ikke liker at vi gjør dette, og det er nok ulovlig, men den som skal stå til ansvar for det er jo administrator og eier av nettstedet.  Så da har vi muligheten enn så lenge.

 

Endret av Tototre
  • Like 4
Lenke til kommentar

Jeg mener han som fikk 100 % av stemmene til å begynne med er radert bort fra lista 🤣

  • Like 1
  • Confused 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
3 timer siden, Tototre skrev:

Forstår svært godt at annonsørene ikke liker at vi gjør dette, og det er nok ulovlig, men den som skal stå til ansvar for det er jo administrator og eier av nettstedet.  Så da har vi muligheten enn så lenge.

Datatilsynet (klikk):

"Bilder som viser en eller flere bestemte personer, altså bilder der de enkelte personene er hovedmotivet kalles også portrettbilder. Dersom du skal publisere slike bilder på nett eller dele dem med andre (selv om det er i lukkede grupper), må du ha samtykke fra den eller de som er avbildet før bildet publiseres. Det gjelder også film/video, og det gjelder enten du selv har tatt bildene eller bare videreformidler dem."

 

Det er du som legger ut bildet som er ansvarlig. Det er du som må innhente samtykke. Ikke eventuelt en administrator.

Endret av SolanGundersen
  • Like 2
Lenke til kommentar
7 minutter siden, nelson2 skrev:

Jeg mener han som fikk 100 % av stemmene til å begynne med er radert bort fra lista 🤣

Viser at du følger med på forumet og fortjener din plass blant Norges Topp 10 Horekunder!

I et lite øyeblikk av selverkjennelse så jeg hvor dette kom til å gå.  Jeg har stemt på @thorm @Karsten 🤣🤣🤣

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar

Datatilsynet (klikk):

"Husk også at dersom det gjelder bilder eller film av kriminelle handlinger (for eksempel noen som stjeler), er ikke det god nok grunn til å publisere det på nett. Bildene eller opptakene må da overleveres til politiet. Ved å publisere dette på nett slik at gjerningspersonen identifiseres, kan du havne i straffansvar selv siden publiseringen bryter med lovverket."

Det vil si at hvis du blir utsatt for utpressing og noen truer med å publisere bilder av deg på facebook eller lignende så påtar de seg et straffeansvar. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
8 minutter siden, SolanGundersen skrev:

Datatilsynet:

"Bilder som viser en eller flere bestemte personer, altså bilder der de enkelte personene er hovedmotivet kalles også portrettbilder. Dersom du skal publisere slike bilder på nett eller dele dem med andre (selv om det er i lukkede grupper), må du ha samtykke fra den eller de som er avbildet før bildet publiseres. Det gjelder også film/video, og det gjelder enten du selv har tatt bildene eller bare videreformidler dem."

 

Det er du som legger ut bildet som er ansvarlig. Det er du som må innhente samtykke. Ikke eventuelt en administrator.

Man må jo i det hele tatt greie å identifisere den som er på bildene. Ellers er det umulig å forholde seg til dette.

Endret av Karsten
  • Like 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
25 minutter siden, Karsten skrev:

Man må jo i det hele tatt greie å identifisere den som er på bildene. Ellers er det umulig å forholde seg til dette.

Det skal mye til for at vi blir holdt ansvarlig for å publisere bilder her på forumet. De fleste er jo vannmerket med RE også.

Men man kan jo tenke seg at noen som har fått misbrukt sine bilder i falske RE-annonser i utgangspunktet begynner å spore opp bruken av dem.

Og en ting er det strafferettslige ved det, men det er også en etisk side ved å republisere bilder som vi vet er hentet fra diverse instragramkontoer og lignende.

Endret av SolanGundersen
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Nå syns jeg vi trenger et bilde.  Hun her tror jeg at jeg har ligget med i forrige uke, men i annonsen så hadde hun bilder av en annen enn seg selv.  Og bildene er gamle, minst 15 år.  Ser oxo at det ble fire navn i spørreundersøkelsen.  Tok med @Langbein først, men regner ikke med at noen stemmer på han.  Mest for kalibrering.  Så du vet hva som ikke er en grinete, gammel gubbe, som de tre andre jo er.

176199_baby_97_1021e413_ca075e39.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar

@nelson2 det var nok smart at jeg tok bort den tredje som fikk alle stemmene i starten.  Nå ser det ut til å bli litt spenning her!  Åh hvor jeg savner Spenning 😄

@Karsten det har vært litt stille fra @Revenger i det siste, syns du ikke?  Men du hadde jo oxo en hvit måned, så vi får vel unne han det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Tototre skrev:

 Tok med @Langbein først, men regner ikke med at noen stemmer på han.

 

@Tototre nå ble jeg litt forvirret her.  Hva mener du? Har du ikke trua på meg? Er jeg ikke god nok eller kanskje for gammel? Her kreves en grundig og pålitelig forklaring. 

Endret av Langbein
  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
13 minutter siden, Tototre skrev:

@nelson2 det var nok smart at jeg tok bort den tredje som fikk alle stemmene i starten.  Nå ser det ut til å bli litt spenning her!  Åh hvor jeg savner Spenning 😄

@Karsten det har vært litt stille fra @Revenger i det siste, syns du ikke?  Men du hadde jo oxo en hvit måned, så vi får vel unne han det.

Har slitt med et par damer som har gitt meg kurven litt for mange ganger nå - fikset seg i dag og nå ser det lysere ut og i juni kommer Sophia Taylor:)

  • Thanks 3
Lenke til kommentar
12 minutter siden, Langbein skrev:

@Tototre nå ble jeg litt forvirret her.  Hva mener du? Har du ikke trua på meg? Er jeg ikke god nok eller kanskje for gammel? Her kreves en grundig og pålitelig forklaring. 

Enkelt og greit fordi jeg ikke regner deg som gretten 👍

Men for all del, det kan jo tenkes at du kjører motsatt strategi av @Karsten?  At du er alt dette andre IRL?

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Akkurat nå, Tototre skrev:

Enkelt og greit fordi jeg ikke regner deg som gretten 👍

Men for all del, det kan jo tenkes at du kjører motsatt strategi av @Karsten?  At du er alt dette andre IRL?

Hva mener dere med IRL, dette er jo IRL...

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Revenger skrev:

Hva mener dere med IRL, dette er jo IRL...

Yes!  Det er det jeg har trodd hele tida, men få tror meg.  TAKK

@Revenger da har jeg jo møtt deg mange ganger!

Endret av Tototre
Mange xxx
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
21 minutter siden, jegern skrev:

Her ja, men ikke på universitetet?

Jeg har en fantasi om å knulle en eskorte (studine) i 3dje etasje i Universitetsbilioteket.  Så kommer vi ut og møter @Revenger !

Marerittvarianten: Han banker på døra om spør om det er 223 som har seg der inne!

Nei, svarer jeg.  Vi er bare to

Endret av Tototre
  • Haha 3
Lenke til kommentar
2 timer siden, Tototre skrev:

Åh hvor jeg savner Spenning 😄

Kommende årstid bringer sikkert mer spenning for oss i form av damer på byen og tilreisende gledespiker, men Spenning med stor S fikk meg til å tenke på et tidligere nick blandt oss horebukker. 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
19 timer siden, Tototre skrev:

I en post av @Karsten om en sexarbeider som kaller seg Norske Elise, så spør jeg Karsten som bilde av dama, eller skjermdump av annonsen hennes.  Dette fordi annonsen ikke var aktiv da jeg leste innlegget.  Det skjer ofte at annonser blir inaktive.  Særlig falske annonser.  Derfor blir jeg jo noe forundret og overrasket over at et erfarent forummedlem som @thorm spør Karsten i tråden: Hvorfor skjermdump? Er ikke linken bra nok?

Nei, kjøre thorm, det er ikke alltid nok med linken.  Det burde jo du av alle vite.  Og selv om det er helt i grenseland av hva som er tillatt, så er bilder av ekte og falske eskorter som vi legger inn i postene her gull verdt når vi diskuterer damene som vi ikke er helt sikre på hvem er, eller hvordan de ser ut.  Mer enn fem ganger har jeg fått oppklart ting raskt fordi en annen forumbruker har publisert bilder.  Enten av kvinnen, av annonsen, eller av anmeldelser på RE og andre steder som ikke lenger er tilgjengelig.

Forstår svært godt at annonsørene ikke liker at vi gjør dette, og det er nok ulovlig, men den som skal stå til ansvar for det er jo administrator og eier av nettstedet.  Så da har vi muligheten enn så lenge.

 

Hva med deg selv?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
17 timer siden, Revenger skrev:

Har slitt med et par damer som har gitt meg kurven litt for mange ganger nå - fikset seg i dag og nå ser det lysere ut og i juni kommer Sophia Taylor:)

du har god smak,  prislappen lo på 4k i timen siste gang. ser ut som ut som hun en av de som lukter godt fra bildene i instagram. https://www.instagram.com/sophiataylorschwz/

 

hvordan ligger an owo, dfk og cim med henne? tilbyr hun det? hennes kompis sa ja til de og jeg var nær treff : https://www.instagram.com/Elleschn_rapha

Screenshot 2024-05-09 124816.png

Endret av shawty lo
  • Like 1
Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...