Gå til innhold

Tullekontoret, en avlegger av Trygdekontoret


Tototre

Chatterommet på Tullekontoret  

32 stemmer

  1. 1. Etter påtrykk fra flere lever organismen sitt eget liv. Er du glad for at Tullekontoret er åpnet?

    • ja
      12
    • vel, bare om det er gratis
      5
    • hva er dette for noe tull
      9
    • nei
      6


Anbefalte innlegg

12 minutter siden, jegern skrev:

Kan betale i euro

En fornøyelse å være utenlands og gjøre affærer når Euroen kostet ca 7,30. 🙂

  • Like 4
Lenke til kommentar
2 timer siden, jegern skrev:

Kan betale i euro, jeg vet om en minibank i Oslo jeg kan bruke til det, og det er sikkert flere av dem.

Husk: 2000 kroner er ikke 200 euro, men i skrivende stund 170 euro.

Hvis du blir storforbruker av euro i Norge må du oxo tenke på at bankene/vekslingskontorene har rapporteringsplikt til myndighetene når du går over et visst beløp.  Hvitvaskingsloven.  Da må du ha en god forklaring, eller en god advokat.

  • Like 2
Lenke til kommentar
20 minutter siden, Tototre skrev:

Hvis du blir storforbruker av euro i Norge må du oxo tenke på at bankene/vekslingskontorene har rapporteringsplikt til myndighetene når du går over et visst beløp.  Hvitvaskingsloven.  Da må du ha en god forklaring, eller en god advokat.

Alle transaksjoner med veksling havner vel i valutaregisteret. Ingenting annet rapporteres til myndighetene. Man er fortsatt fri til å disponere sine egne midler som man ønsker her i landet.
Hvis du kommer med mye kontanter til veksling uten å ha en god forklaring på midlenes opprinnelse er det en annen sak. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Ja,  har ikke sagt noe om at du ikke kan disponere egne penger fritt.  Men banken som veksler for deg har plikter.  Og skal undersøke hvorfor du veksler mye.  Her er fra Hvitvaskingsloven:

§ 10.Plikt til å gjennomføre kundetiltak

(1) Rapporteringspliktige skal gjennomføre kundetiltak ved
a. etablering av kundeforhold
b. transaksjoner for kunder som rapporteringspliktig ikke har et etablert kundeforhold til, som gjelder minst
1. 100 000 kroner
2. 8 000 kroner, når transaksjonen utgjør en pengeoverføring som nærmere definert av departementet i forskrift
3. 16 000 kroner, for rapporteringspliktige som nevnt i § 4 annet ledd bokstav g
c. mistanke om hvitvasking eller terrorfinansiering

(2) Beløpsgrensene i første ledd bokstav b nr. 1 og 3 beregnes samlet for transaksjoner som gjennomføres i flere operasjoner, som ser ut til å ha sammenheng. Dersom beløpet ikke er kjent når transaksjonen gjennomføres, skal kundetiltak foretas så snart den rapporteringspliktige blir kjent med at beløpsgrensen er oversteget.

 

Så den dagen banken kontakter deg og spør hva du bruker all denne euroen til, hva vil du svare?

Endret av Tototre
Endret kan til skal
  • Like 1
Lenke til kommentar

Beløpsgrenser er satt for personer som banken ikke har et kundeforhold til.

Om man tar ut all sin lønn i euro så ville banken ikke brydd seg om det. Vi trenger ikke lage mer bekymringer enn nødvendig😁

  • Like 3
Lenke til kommentar
16 minutter siden, Dag_driver skrev:

Beløpsgrenser er satt for personer som banken ikke har et kundeforhold til.

Om man tar ut all sin lønn i euro så ville banken ikke brydd seg om det. Vi trenger ikke lage mer bekymringer enn nødvendig😁

Det er flere som har fått spørsmål fra sin egen bank om hva de skal bruke så mye eurocash til.  Det er opp til den enkelte bank selv å bestemme hvilket beløp de skal reagere på i forhold til deg som kunde.  Banken har plikt til å hindre hvitvasking.  Dette har ikke noe med at du bruker pengene til å kjøpe sex for, men de vil ha en troverdig forklaring på at de ikke går til terrorvirksomhet.

Dette ble oxo tatt opp i denne tidligere tråden: https://www.noresk.com/forum/emne/10182-eurosusrevolutpaypal-osv/?do=findComment&comment=54171

  • Like 1
Lenke til kommentar
8 minutter siden, Tototre skrev:

Det er flere som har fått spørsmål fra sin egen bank om hva de skal bruke så mye eurocash til.  Det er opp til den enkelte bank selv å bestemme hvilket beløp de skal reagere på i forhold til deg som kunde.  Banken har plikt til å hindre hvitvasking.  Dette har ikke noe med at du bruker pengene til å kjøpe sex for, men de vil ha en troverdig forklaring på at de ikke går til terrorvirksomhet.

Dette ble oxo tatt opp i denne tidligere tråden: https://www.noresk.com/forum/emne/10182-eurosusrevolutpaypal-osv/?do=findComment&comment=54171

Har selv sendt beløp godt over «grensen» ut av landet uten noen reaksjon fra banken.

Plikt til å hindre hvitvasking har de selvfølgelig, men så lenge de kjenner opprinnelsen til pengene er alt greit.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Dag_driver skrev:

Har selv sendt beløp godt over «grensen» ut av landet uten noen reaksjon fra banken.

Plikt til å hindre hvitvasking har de selvfølgelig, men så lenge de kjenner opprinnelsen til pengene er alt greit.

Ja, det er et godt poeng at du ikke veksler inn mer enn du kan gjøre rede for!

Endret av Tototre
  • Like 1
Lenke til kommentar

Jeg vet jo at @jegern, @Ebentsen og @Tukleren har vært hos samme kinadame som meg.  Og @jegern har oxo besøkt minst en annen jeg går til.  Tror oxo at @Savitar @Jeff Pezos og @Stein har noen felles i historien.  Og den eneste jeg har møtt IRL er @Burt_Reynolds 🤣

Om noen av dere andre tror dere treffer meg på vei til eller fra, så kan du jo hviske Toto i forbifarten.  Jeg vil bekrefte.

  • Haha 6
Lenke til kommentar
9 timer siden, Tototre skrev:

Jeg vet jo at @jegern, @Ebentsen og @Tukleren har vært hos samme kinadame som meg.  Og @jegern har oxo besøkt minst en annen jeg går til.  Tror oxo at @Savitar @Jeff Pezos og @Stein har noen felles i historien.  Og den eneste jeg har møtt IRL er @Burt_Reynolds 🤣

Om noen av dere andre tror dere treffer meg på vei til eller fra, så kan du jo hviske Toto i forbifarten.  Jeg vil bekrefte.

Du får slenge opp 3 fingre som et gjengmedlem om en av oss sier toto og det er deg🫣

  • Like 2
  • Haha 2
Lenke til kommentar

Horekundegjengen, og @don corleone er jo et selvskrevet medlem.

For noen av oss er det et pluss å prate sammen om hobbyen, men absolutt ikke for alle.  Ekshibisjonisme er ikke for alle 😂

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar

Horekundegjengen har oxo et medlem ved nicket @LoveOWO.  Det er ikke vanskelig å gjette hva den karen elsker😂

@jegern og jeg holder på med listen til UKas Sexy, og @LoveOWO kom med et imponerende bidrag i dag.  Fint om flere kan sende inn forslag på eskorter fra rundt omkring i hele landet.  Slik kan det jo være at det faktisk kommer en anbefaling som kan være aktuell for deg når du en dag er på reise.

Jeg forklarte @jegern at LoveOWO antakelig ikke hadde besøkt alle sine 10 kandidater den siste måneden, men i seinere tid.  Og det viste seg jo oxo å stemme.

  • Like 4
Lenke til kommentar

eller det er kanskje bare jeg som har et fata morgana igjen?  Er det noen andre som ser det samme som meg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
2 minutter siden, Tototre skrev:

@Administrator er online og logget inn?

Begivenhet som må feires med en applaus og et par glass for den som har mulighet for det!

Er det mulig å bli tildelt noen rettigheter her mån tro?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
2 minutter siden, SolanGundersen skrev:

Er det mulig å bli tildelt noen rettigheter her mån tro?

Er det noen som vil det da?

Da må en jo sikkert sette seg inn i et regelverk og kanskje oxo følge norske lover....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Akkurat nå, Tototre skrev:

sikret meg bevis for min "luftspeiling"  Les siste linje med pålogget

adminst.thumb.png.9c3f3e41897302ee4a2b35a444fb46b6.png

Kunne vært greit om noen fikk tilgang til å redigere.

Mange innlegg har blitt ødelagt av spamming

Regner med at det er en manuell drittjobb som må til for å rense bort mye av de greiene der

Jeg bidrar gjerne:-)

Lenke til kommentar
1 minutt siden, Tototre skrev:

Er det noen som vil det da?

Da må en jo sikkert sette seg inn i et regelverk og kanskje oxo følge norske lover....

Må gi seg i kast med jusstudier her da:-)

Lenke til kommentar

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...